hej,
Jeg har nogle spørgsmål til nogle af de 6 krav som jeg lige vil have forstået 100%
1. Herboendes uddannelse: Uddannelse i mindst 6 år, heraf mindst 1 års uddannelse ud over grundskolen, i Danmark. Uddannelse ud over grundskolen omfatter 1 års fuldtidsuddannelse på en kompetencegivende uddannelse. 10. klasse eller efterskoleophold kan ikke indgå i opgørelse af uddannelse ud over grundskolen.
Hvis jeg har gennemført gymnasiumet (HTX 3år) og lige pt er studernde på en Erhvervsakademiuddannelse som er 2.5år lang, betyder det så at jeg har dette krav okay? eller er det ikke nok??
Ansøgers sprogkundskaber: Engelskkundskaber på B1-niveau eller bestået Prøve i Dansk 1. For så vidt angår engelskkundskaberne skal ansøger vedlægge et prøvebevis fra en anerkendt sprogudbyder.
så hvis man ikke har bestået prøve dansk 1 men har bestået engelsk er dette krav så okay?
og hvis man skal bestå prøve i dansk 1, får man så en længere opholdstilladelse i den periode, da man feks er på turist besøg visum og skal til at lære dansk?
I må meget gerne give flere tips er åben for alle bud tak.
de 6 krav, brug for hjælp!
Re: de 6 krav, brug for hjælp!
Der står i lovforslaget s. 42 ( http://www.ft.dk/ripdf/samling/20171/lo ... remsat.pdf ):
"Der skal være tale om mindst 1 års fuldtidsuddannelse på en
erhvervs- eller studiekompetencegivende uddannelse.
Uddannelsesforløbet skal være sammenhængende. Det
kan f.eks. være uddannelsesforløb på en gymnasial uddan-
nelse, erhvervsuddannelse eller en videregående uddannelse
på en offentligt anerkendt uddannelsesinstitution. "
Så din 3 årige HTX må være god nok.
Mht til ansøgerens sprogniveau skal I finde ud af hvad B1 niveau svarer til af uddannelses niveau i ansøgerens hjemland.
Man vil ikke få længere turistvisum for at lære dansk i Danmark. Det må man lære hjemmefra - hvilket nok kan blive svært for de fleste.
Så det vil klart være nemmest at have engelsk på B1 niveau.
Du kan læse om Engelsk kravet i lovforslaget side 43.
"Der skal være tale om mindst 1 års fuldtidsuddannelse på en
erhvervs- eller studiekompetencegivende uddannelse.
Uddannelsesforløbet skal være sammenhængende. Det
kan f.eks. være uddannelsesforløb på en gymnasial uddan-
nelse, erhvervsuddannelse eller en videregående uddannelse
på en offentligt anerkendt uddannelsesinstitution. "
Så din 3 årige HTX må være god nok.
Mht til ansøgerens sprogniveau skal I finde ud af hvad B1 niveau svarer til af uddannelses niveau i ansøgerens hjemland.
Man vil ikke få længere turistvisum for at lære dansk i Danmark. Det må man lære hjemmefra - hvilket nok kan blive svært for de fleste.
Så det vil klart være nemmest at have engelsk på B1 niveau.
Du kan læse om Engelsk kravet i lovforslaget side 43.
-
ghassananime
Re: de 6 krav, brug for hjælp!
tusind tak for svar, nu forstår jeg det bedre