Vi er i gang med at udfylde ansøgningsskema 1.
Vi vil indgive ansøgning i Danmark, og derfor bliver jeg i tvivl om hvordan punkt 2 > Oplysninger om ansøgeren skal udfyldes. Min ægtefælle kommer til Danmark for anden gang, og skal kun være her 6 dage i vinterferien. Vi vil indgive ansøgningen på politistation under ferien. Det der med, at hvis man allerede er i Danmark - Det forvirrer os meget. Gælder nedenstående kun, hvis man allerede har en opholdstilladelse?
I punkt 2 står der:
Hvis du allerede er i Danmark, skal du nedenfor oplyse indrejsedato, adresse og kontaktoplysninger i Danmark.
Bemærk: Hvis du oplyser en adresse i Danmark, og myndighederne allerede har kontrolleret din identitet i forbindelse med indgivelsen af din ansøgning, vil afgørelsen i sagen blive sendt med posten til din adresse i Danmark. Har du oplyst en adresse i Danmark, og har myndighederne endnu ikke kontrolleret din identitet, vil du få besked om at henvende dig, så du kan få foretaget denne kontrol. Først herefter vil myndighederne kunne udlevere en afgørelse i din sag.
Vigtigt: Skifter du adresse, eller sker der ændringer i dine kontaktoplysninger, skal du oplyse Udlændingestyrelsen herom.
Ansøgningsskema
Re: Ansøgningsskema
Hvis du skriver at din kone er på din adresse så bliver afgørelsen sendt til din adresse , hvis i skriver hun er i hendes hjemland når afgørelsen falder så sender de afgørelsen der til .
Men i så fald får man kun 5 dage til at bopælsregistrere sig, da man har fået processuelt ophold.
Er ansøgerens adresse i udlandet er det bare en betingelse at man indrejser i Danmark og registrerer sig indenfor et vist antal måneder.
Så jeg ville spørge på US hvordan det punkt skal udfyldes, når ansøgeren vil vente på opholdstilladelsen i sit hjemland.
Vi ønsker at afgørelsen kommer til adressen i udlandet. Er der nogen, der har udfyldt punkt 2 med den udlandske adresse?