Min kone og jeg afleverede i dag ansøgningen om ægtefællesammenføring. Det var min opfattelse at hun måtte vente i Danmark mens sagen kører, men ifølge de to som tog imod vores papirer, lød det absolut ikke til at være tilfældet. Vi skal nu vente på svar fra udlændingstyrreelsen om hvor vidt hun må vente her eller ej.
Har I andre været ude for det samme? Og har det noget at sige at de 90 dages turistvisum udløber først i februar?
Må min kone vente i Danmark mens sammenførringssagen kører?
-
Kaspernielsen1987
Re: Må min kone vente i Danmark mens sammenførringssagen kører?
for helt klart lov til at vente...det såkaldt procedult ophold
og der kan normalt beviliges visum i venteperioden, dog skal i lige have kvitterings brev fra US
og der kan normalt beviliges visum i venteperioden, dog skal i lige have kvitterings brev fra US
Re: Må min kone vente i Danmark mens sammenførringssagen kører?
Grunden til at de siger sådan er at din kone MÅSKE har lov:
Hvis i opfylder kravene til familiesammenføring må hun godt.
Hvis i har indgivet ansøgning og i ikke opfylder kravene så må hun ikke.
Så hvis i får afslag kan i risikere at din kones ophold var ulovligt, hvilket
kan give karensperiode.
Folk skal endeligt rette mig hvis det er.
Kort sagt så bare bliv hvis i har sent en ansøgning hvor i selv mener at i har opfyldt kravene (boligkrav, ingen social hjælp indenfor 3 år fra aktiv socialpolitik, kan stille garanti, er begge 23.5+ osv.)
Hvis i opfylder kravene til familiesammenføring må hun godt.
Hvis i har indgivet ansøgning og i ikke opfylder kravene så må hun ikke.
Så hvis i får afslag kan i risikere at din kones ophold var ulovligt, hvilket
kan give karensperiode.
Folk skal endeligt rette mig hvis det er.
Kort sagt så bare bliv hvis i har sent en ansøgning hvor i selv mener at i har opfyldt kravene (boligkrav, ingen social hjælp indenfor 3 år fra aktiv socialpolitik, kan stille garanti, er begge 23.5+ osv.)