Forlængelse af familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lonebp

Forlængelse af familiesammenføring

Indlæg af Lonebp » 10.11.2017 14:27:53

Kære Ægteskab uden grænser.
Jeg har været så heldig at få familiesammenførelse med min mand fra Colombia i sommeren 2016. Han læser nu på universitetet i Aalborg og vi vil rigtig gerne have et fælles praktikophold i udlandet, da det er oplagt med begge vores studier. udlandetsopholdet skulle være i Spanien til efteråret. Problemet er dog, at min mand skal ansøge om forlængelse til opholdstilladelse til sommer, hvor vi skal rejse til august. Ifølge hans nuværende tilladelse må han være væk fra DK i op til 6 mdr, men må man det under ansøgning om forlængelse? Mit indtryk er, at man så skal søge om tilbagerejsetilladelse og han måske vil komme i problemer med spansk visum, da han ikke har en gyldig dansk opholdstilladelse i den periode.
Er det korrekt forstået eller er der mulighed for vi kan komme afsted, mens de behandler ansøgningen om forlængelse. Og vil det være negativt i vores sag, hvis jeg tager udlandssemester uden ham, såfremt hans ansøgningen ikke går igennem? Jeg tør nemlig ikke risikere at skabe grundlag for at afvise hans opholdstilladelse, men vi/jeg vil rigtig gerne afsted :-(
Jeg håber, at I kan hjælpe mig. På forhånd mange tak
Mvh Lone

Calle2

Re: Forlængelse af familiesammenføring

Indlæg af Calle2 » 10.11.2017 18:16:27

Der er i hvert fald regler om, at man generelt skal bo samme, så jeg tvivler på, at du kan tage afsted alene. Jeg mener der stod noget noget omkring det i min kones opholdstilladelse.

Lonebp

Indlæg af Lonebp » 11.11.2017 11:22:00

Ja, det er rigtigt, men jeg tænkte, at det var vedr. folkeregisteradresse og studieophold er dispensationsgrundlag? :)

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 24.11.2017 10:46:55

Har du overvejet at benytte et ophold i Spanien til at skifte til EU-regler? Din mand kan få spansk EU-opholdskort, og efter studieopholdet dansk EU-opholdkort.

http://www.aegteskabudengraenser.dk/raa ... et-EU-land
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar