Tilknytningskrav / familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MPL

Tilknytningskrav / familiesammenføring

Indlæg af MPL » 14.09.2017 15:34:46

Hej Alle.
Som man kan se er det meget forskelligt hvordan man definerer tilknytningskrav . Hvordan måler UDSL ens tilknytningskrav. Hvis jeg er 50 år og konen fra Malaysia er 40 og har 2 børn på 5 og 9 år med til Danmark. Så er der vel intet tilknytningskrav eftersom jeg først har lørt dem at kende for nogle år tilbage og de kun har været på besøg i Danmark 2 gange. Jeg har altid boet her i Danmark og vi ønsker at etablere vores fremtid her. Men er det muligt ? Jeg kan slet ikke forstår de tilknytningskrav længere. Børnene har hele tiden været med moderen og også nu - hvor de faktisk er begyndt i skole i Danmark dog uden CPR Nr osv.- Men har vi en fremtid her? Vil Udsl ikke blot blot hendvise til at tilknytningen er større til deres eget land eftersom de hun har været i landet Danmark i 6 måneder. Og på besøg een gang tidligere.
Så er der jo absolut ingen som kan få familiesammenføring med børn - tilknytningskravet vil jo altid være at børnene har boet længst tid i deres gamle hjemland-
Håber at der er nogen som kan gøre mig klogere

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Tilknytningskrav / familiesammenføring

Indlæg af mh1 » 14.09.2017 20:58:40

Din ægtefælle har tilknytning, i og med at hun har været i DK før.

Nyidanmark skriver: "For den udenlandske ægtefælle stilles der normalt krav om, at man har besøgt Danmark mindst én gang tidligere. Læs mere om den udenlandske ægtefælles tilknytning til Danmark."

Det er KUN ægtefællerne, altså dig og din ægtefælle, som tilsammen skal have mere tilknytning til DK end til et andet land. Der stilles ikke tilknytningskrav til børn.

Da du aldrig har boet udenlands, opfylder du også til fulde tilknytningskravet til 'den herboende', som der står på nyidanmark. Altså: I opfylder begge/alle tilknytningskravet.
mh
Rådgiver for ÆUG

MPL

Re: Tilknytningskrav / familiesammenføring

Indlæg af MPL » 15.09.2017 08:55:38

Tak, det varmer at høre-

Besvar