Nyt pas i Tyrkiet men hans tilbagerejsetilladelse sidder i hans gamle pas ???
Nyt pas i Tyrkiet men hans tilbagerejsetilladelse sidder i hans gamle pas ???
Hej alle .
Min mand fik den 10. Aug 2017 godkendt familiesammenføring . Nu venter vi på hans opholdskort . Men i mellemtiden har han fået en forhåndsgodkendt tilbagerejsetilladelse . Nu er situationen sådan at vi rejser til Tyrkiet d. 6/9 og kommer hjem d. 22/9. Og min mand vil gerne lave nyt pas i Tyrkiet når vi alligevel er der . Hvad gør man så nu når tilbagerejsetilladelse sidder i det gamle ? Kan han få det forlænget bare ?
Min mand fik den 10. Aug 2017 godkendt familiesammenføring . Nu venter vi på hans opholdskort . Men i mellemtiden har han fået en forhåndsgodkendt tilbagerejsetilladelse . Nu er situationen sådan at vi rejser til Tyrkiet d. 6/9 og kommer hjem d. 22/9. Og min mand vil gerne lave nyt pas i Tyrkiet når vi alligevel er der . Hvad gør man så nu når tilbagerejsetilladelse sidder i det gamle ? Kan han få det forlænget bare ?
Re: Nyt pas i Tyrkiet men hans tilbagerejsetilladelse sidder i hans gamle pas ???
Tager det gamle pas med retur .
Re: Nyt pas i Tyrkiet men hans tilbagerejsetilladelse sidder i hans gamle pas ???
Spørg Danmarks ambassade/konsulat i Tyrkiet, om de evt. vil sætte en ny visumsticker i det nye pas.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Han beder om at få sit gamle pas retur. OG prøver at få visumsticker i det nye. Det kræver noget benarbejde, men er bedre og billigere end hvis han bliver nægtet boarding eller indrejse i DK.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Kan han ikke få lavet et nyt pas på den Tyrkiske ambassade, når I er tilbage i Danmark? Det ville da være meget mere simpelt.
Jo det ville være nemmere at tage det gamle med og få det lavet her. Men vi kan lige så godt få det lavet når vi er dernede istedet for at skulle frem og tilbage til Kbh. Vi bor i Århus og vi er i ankara alligevel kan de sætte en ny sticker I dernede eller må de ikke det ?
Det må I jo spørge dem om.