Økonomisk sikkerhed

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hvassjhen
Geografisk sted: DK

Økonomisk sikkerhed

Indlæg af hvassjhen » 19.09.2008 15:03:04

Først og fremmest vil jeg sige TAK for hjælpen! Dette forum har faktisk hjulpet mig meget i forhold til vores situation med FS.

I går fik vi endelig et svar fra udlændingeservice efter 7 ugers behandlingstid. Nu skal vi stille økonomisk sikkerhed på 58.207 kr.

På mandag skal jeg med min bankrådgiver i Danske Bank og håber at det kan lade sig gøre. Jeg er studerende men arbejder ved siden af mit studie. Jeg ved ikke om det giver et problem at stille bankgarantien. Det er jeg bange for.

hfb

Bankgaranti

Indlæg af hfb » 19.09.2008 16:28:59

Hej.

Jeg er selv ved at søge om familiesammenføring og skal forhåbentligt også snart stille en garenti. For at være i god tid kontaktede jeg også min bank, EIK-bank og fik at vide det ikke var et produkt de havde.
Herefter kontaktede jeg så min nr. 2 bank Den Danske Bank.
Her var beskeden man skal have en god økonomi for at de vil stille en garenti. Specielt i disse tider vil de hellere sige nej end ja :( Helst skal de have en form for sikkerhed.
Sagen er en hel anden hvis man har de (næsten) 60.000 kr. Så kan man deponere pengene på en spæret konto i banken.

Håber du kan bruge det til noget. Jeg håber det bedste for dig :)

Mvh Henrik

Besvar