FS-ansøgning fra udlandet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ttc

FS-ansøgning fra udlandet

Indlæg af ttc » 12.09.2008 22:04:56

Hej,

- Jeg skal tager snart til udlandet for at være sammen med min mand i et halvt år. Er der nogen, der ved, om det er muligt, at vi begge ansøger om familiesammenføring fra udlandet (på det danske konsulat)?

- Er der nogle regler for, hvor lang tid der må gå, før min mand tager til Danmark efter, at han (forhåbentlig) har fået opholdstilladelse?

HopefuLL

Indlæg af HopefuLL » 13.09.2008 01:32:20

Et godt råd jeg ikke fik da min mand og jeg søgte om familiesammenføring, er at du i Dk kan aflevere begge ansøgningsskemaer. Dette er smart for det sparer jeg for en masse ventetid. Der gik 3 uger fra den dag min mand og jeg hver især afleverede skemaerne til de var samlet hos US. Det er først her den reelle ventetid på behandlingen af ansøgningen starter.
Så mit råd til Jer er at få udfyldt jeres ansøgning og få dem afleveret samlet hos US.

Mht. til dit andet spøtgsmål, så mener jeg man har 3 mdr'er fra udstedelsesdato. Det er længe siden jeg har spurgt ind til, så nok en ide at kontakte US.

ønsker Jer AL held og lykke

Besvar