Indvandrerrådgivningen.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rinarios
Geografisk sted: København

Indvandrerrådgivningen.

Indlæg af rinarios » 17.08.2008 11:00:21

Hej Forum,

Min mand og jeg skal til at ansøge om FS, mens han er her på visum.

Jeg har i den forbindelse, også tidligere brugt forum her meget, og har nu googlet en del. Jeg har fundet frem til Ibndvandrerrådgivningen, som har forskellige kontorer rundt om i DK.
De tilbyder at hjælpe med ansøgningen mod betaling, 1000 kr.

Jeg ser det sådant at selvom vi opfylder alle krav som US stiller om 24 år, bolig, tilknytning osv. er det vel en engangsting dette her. Vi kan vel ikke ansøge igen hvis afslag og jeg kan simpelthen ikke leve uden min mand, så vi skal have et ja.
Ved rådgivningen nævnte de at hvis gift i udlandet, som vi er i Lima, vil US begynde at se på ægtheden af vores bevis. Selvom jeg har fået vores ægteskab registreret via borgerservice (kommunen i Kbh).

Er der nogen herinde som har benyttet sig af disse og hvilket erfaringer har I/Jer med dem.

Karina

SraPacheco

Indlæg af SraPacheco » 20.08.2008 12:21:19

Hej!
Jeg har ikke selv nogen erfaring med indvandrerrådgivningen, men hvis I opfylder alle kravene til familiesammenføring, så er der da ingen grund til at give 1000 kr for at få nogen til at hjælpe jer. SÅ besværligt er det trods alt heller ikke at udfylde de papirer til US og der er jo i forvejen udgifter nok forbundet med at have giftet sig med en udlænding.

Min mand og jeg blev gift på Cuba og har ikke oplevet at nogen har tvivlet på ægtheden af vores vielsesattest. Du skal bare sørge for at den er blevet oversat til dansk eller engelsk af en autoriseret translatør enten i Peru eller her i Danmark, og at den er blevet legaliseret, enten på ambassaden i Peru eller i Udenrigsministeriet her i Danmark.

Skriv endelig hvis du har nogen spørgsmål.

Held og lykke med det.

Hilsen Unna

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 20.08.2008 13:33:14

Mig bekendt kan man altid ansøge igen, også selvom man engang har fået afslag. Man vil så selvfølgelig få et afslag igen, hvis der stadig er betingelser, man ikke opfylder. Men i modsat fald kan det da umuligt have nogen betydning, at man tidligere har søgt. Dette må være et generelt forvaltningsmæssigt princip.

Og hvis I får afslag, så er det heller ikke Verdens ende. Det betyder bare, at du så må flytte til at andet EU-land i nogle få måneder eller uger og finde dig et job der. F.eks. kan du flytte til Grækenland eller Spanien i sommerperioden og finde dig et job i turistbranchen. Og herefter kan du så flytte tilbage til DK igen og tage din mand med dig efter EU-reglerne om arbejdskraftens fri bevægelighed.

Så frygt ikke noget som helst. I skal nok komme til at bo i Danmark sammen, på den ene eller anden måde.

rinarios
Geografisk sted: København

Indlæg af rinarios » 25.08.2008 07:39:49

Hej Unna og fundiver,

Tak for svar.

Vi opfylder alle regler. Har dog lige et enkelt ?. Skal jeg indsende (den danske part) papirer vedr. min indtægt. Årsopgørelse fra sidste år, lønsedler fra i år, eller er det som jeg læser nok at jeg har papirer fra kommunen omkring jeg ikke har modtaget social hjælp.

På forhånd tak. Karina

SraPacheco

Indlæg af SraPacheco » 25.08.2008 10:35:00

Hej Karina!
Det er nok med papirerne fra kommunen, du behøver ikke medsende andet angående din indkomst.
Hilsen Unna

Besvar