fleksjob

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hanne
Geografisk sted: sverige

fleksjob

Indlæg af hanne » 13.08.2008 19:46:10

du kan godt blive familiesammenført med fleksjob fordi man får løn fra sin arbejdsplads og så får arbejds pladsen tilskud fra komunnen men hvis ud bliver arbejdsløs og kommer på ledigheds ydelse er det en socilaydelse men når det svare til løn er det ikke en socialydelse det stå også på ny i danmark hilsen hanne

Tyrkeren

..

Indlæg af Tyrkeren » 13.08.2008 21:32:08

Jeg skal selvf. også arbejde når jeg er i flexob ( 4 timer om dagen). Så kan jeg bare vise min alm. lønsedler dem jeg arbejder med.. Det er noget ualmindelig syntes jeg.. Jeg kan ikke gøre for at jeg er syg så jeg kan bare gå videre i retten.. Jeg har ret til at blive gift og få min mand herop selvom jeg er syg.. Men er du sikker på at man kan når man er på flexjob..? Jeg kommer til at tjæne omkring 7. tunsind pr. mdr. Og syntes det er rimelig nok til at forsøge min mand indtil han selv finder et arbejde..

Vil gerne høre nærmere hvis andre ved noget mere til det..

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 14.08.2008 12:41:23

Ser ud til, at der hersker nogen forvirring om, hvorvidt flexjob / skånejob hører under lov om sociale ydelser eller ej. Det troede jeg selv, det gjorde, men for at være ærlig, så er jeg faktisk ikke sikker.

Jeg synes du selv at undersøge det, f.eks. ved at kontakte myndighederne og spørge. Og så kan du jo vende tilbage i forum og fortælle, hvad de har svaret dig. Det kan jo være, at jeg eller andre også kan blive klogere så.

M.h.t. hvad der er "retfærdigt" eller ej, så spiller dette desværre ikke nogen videre rolle for den nuværende danske regering eller for flertallet i det danske folketing. De er en del mere optaget af at kæmpe om taburetterne, og her er der mange stemmer at hente ved at køre en "hård" kurs overfor udlændinge.

Husk stadig, at du under alle omstændigheder skal have været 12 måneder i dit kommende flex-job, før I kan søge FS i Danmark, idet bistandshjælp helt sikkert er en social ydelse. Så den hurtigste vej for jer til at leve sammen (hvis det ikke skal være i Tyrkiet) vil stadig være, at du flytter til Sverige.

hanne
Geografisk sted: sverige

fleksjob

Indlæg af hanne » 14.08.2008 12:55:36

ingen bistand det skrev jeg jo også i et år du skal være i fleksjob i et år men det mad at flytte til sverige med fleksjob er meget besværligt da du godt kan bo i sverige men mister du fleksjob kan du ikke få ledighedsydelse da det er en socialydelse som ikke kan fåes i sverige og du mister også ret til nyt fleksjob ¨så den mulighed er dårlig kun svenske nationale regler er gode for dig til sverige men hvis du får fleksjob og bliver ledig det kan du godt hej fra hanne

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 16.04.2009 10:55:02

Fleksjob er så vidt jeg ved kun et dansk fænomen. Og da arbejdsgivertilskuddet udbetales af fleksjobberens hjemkommune, kan fleksjobberen altså ikke flytte til et andet EU-land og stadig være i dansk fleksjob.

Du kan sagtens arbejde 4 timer om dagen. Som udgangspunkt skal du dog have udbetalt løn for 37 timer, uanset hvor mange timer du faktisk arbejder. Man kan dog aftale med arbejdsgiver og kommune, at der udbetales for færre timer.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

mingming

Re: fleksjob

Indlæg af mingming » 15.05.2009 14:16:18

[Hej hanne, ud fra det du skriver er ledighedsydelse en løn og ikke en social ydelse ? eller hvad er det. Så vidt jeg kan se er ledighedsydelse en social ydelse, også selvom man faktisk betaler til den selv. lad mig lige hører det igen fra dig skåret ud i pap. Jeg ville være glad hvis du havde ret. Kærlig hilsen FLemming

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 15.05.2009 21:30:47

Ledighedsydelsen er en social ydelse, med mindre den udbetales som erstatning for feriepenge. Man indbetaler ikke til Ledighedsydelse, det gør man kun til Fleksydelse (fleksjobbernes efterlønsordning).

Jeg har lige som Flemming svært ved at forstå hannes indlæg i diverse tråde, primært fordi hun ikke bruger grammatiske tegn til at adskille sætninger og delte sætninger med punktummer og komma. Når det ikke bruges, kan tingene meget let misforstås.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Besvar