Min kone gravid - og turist visum HJÆLP
-
Glennseema8689
Min kone gravid - og turist visum HJÆLP
Hej mit navn er Glenn, Min kone er lige nu i danmark paa et turist visum, vi blev gift i Indien hvor min kone kommer fra, og vi har registreret det herhjemme i danmark, jeg har vaeret dansk statsborger i 27 aar, nu viser det sig saa at hun er blevet gravid, hvilket er fantastisk, men er lige i tvivl om der er en anden indgangs vinkel til familie sammenfoering naar min kone er blevet gravid. Kunne virkelig godt taenke mig noget hjaelp er lidt paa bar bund.. 
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Min kone gravid - og turist visum HJÆLP
Det gør ikke den mindste, lillebitte forskel.
Hvis I er i gang med at søge om fs, så kan I ved at oplyse det slippe for at skulle betale for fødslen. Hvis I ikke vil/ikke kan søge fs, fordi I ikke opfylder betingelserne, kan det blive en dyr omgang at føde i DK.
Hvis I er i gang med at søge om fs, så kan I ved at oplyse det slippe for at skulle betale for fødslen. Hvis I ikke vil/ikke kan søge fs, fordi I ikke opfylder betingelserne, kan det blive en dyr omgang at føde i DK.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Glennseema8689
Jamen vi skal foerst til at soege om det i naeste uge.
saa hvis vi angiver det i vores ansoegning behoever vi ikke betale hospitals regningen inklusiv konsultationer hos laegen ?
saa hvis vi angiver det i vores ansoegning behoever vi ikke betale hospitals regningen inklusiv konsultationer hos laegen ?
Lægekonsultation skal betales under alle omstændigheder.
-
Glennseema8689
Okay mange tak.
Men er der et sted i FA1 ansoegning hvor der er naevt om den ene part er gravid ?
Men er der et sted i FA1 ansoegning hvor der er naevt om den ene part er gravid ?
Du skal ikke angive det nogen steder i din ansøgning. Som udgangspunkt har gravide kvinder, der har en asylansøgning eller familiesammenføringssag kørende, ret til svangre- og fødselsomsorg på lige linje med danske gravide - og fødestedet bør som udgangspunkt ikke kræve betaling for det. Flygtninge, der lever under jorden, har derimod ikke ret til andet end den akutte hjælp ved selve fødslen.
I kan tage op til jeres/din egenlæge (mod egen betaling) og få vandrejournal. Når I bliver henvist til et hospital vil hospitalet generere et erstatningscpr nr til din kone.
Vi har selv været igennem samme procedure. Ind til videre har jeg kun betalt for første konsultation hos egen læge og fået udført to scanninger på hospitalet og været hos jordmoder
I kan tage op til jeres/din egenlæge (mod egen betaling) og få vandrejournal. Når I bliver henvist til et hospital vil hospitalet generere et erstatningscpr nr til din kone.
Vi har selv været igennem samme procedure. Ind til videre har jeg kun betalt for første konsultation hos egen læge og fået udført to scanninger på hospitalet og været hos jordmoder