særbørn og tilknytning

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
janesbondo

særbørn og tilknytning

Indlæg af janesbondo » 13.03.2017 10:00:37

Hejsa,
Jeg bor i DK på 3.år med mine 2 børn alene. Moderen er udlænding med permanent ophold i sverige, hvor børnene er født op vi har boet sammen i 10år indtil jeg blev skilt og flyttede til dk med børnene for 3år siden. De taler dansk, har dansk pas, går i dansk skole og har bopælsadresse her og besøger deres mor 2 gange i måneden i sverige, vi deler fortsat forlldre myndighed.
Nu har jeg (for 1.5år siden) mødt en anden pige som har været her i DK i hele perioden og vi er ved at gifte os og ansøge om familiesammenføring - umiddelbart opfylder vi alle kravene og vil muligvis kunne få dispensation for bankgaranti mm.
Spørgsmålet er: er mine "særbørn" skal vurderes på hvorvidt deres tilknytning til dk er stort nok? I så fald vil det måske speeded andøgningsprocessen op at bede om ikke at få dispensation i ansøgningen - min kone vil kunne tjene mere end de 55.000kr ved at få arbejdstilladelse 5mdr hurtigere, på den anden side vil særbørnene også give en bedre chance for at de ikke finder på numre og giver afslag?
Nogle tanker? (al for langt indlæg haha)

closed1

Re: særbørn og tilknytning

Indlæg af closed1 » 14.03.2017 08:40:28

Når dine børn bor hos dig de er danske statsborgere , så de skal ikke vurderes .
Man ikke gøre noget for at speede ansøgningen op , måske går det hurtigere hvis i ikke søger om disp. men ingen kan give nogen garanti for det.

janesbondo

Indlæg af janesbondo » 14.03.2017 10:08:22

ok tak, havde det faktisk også lidt stramt med hvis der skulle såes tvivl om deres danskhed :)
Mht. at speede process op så er jeg klar over det ikke kan gøres, men der er simple og komplicerede sager, men kan man ikke sikre sig at sagen er "simpel" vil det vel kun være en fordel alt i alt at "bruge" mine børn i denne sag?

closed1

Indlæg af closed1 » 15.03.2017 09:54:49

Jeg ville skrive at uS skal tage hensyn til dine særbørn og så er der ikke andet for end at være meget tålmodig.

Besvar