Kære ÆUG,
Jeg står i en meget svær situation.
Sidste uge fik vi en brev fra udlændinge nævnet ang min søster.
Min søster (41 ) og min mor (døde) kom til Danmark i 2012. Det skule være et almindeligt besøg på tre måneder. Men desværre da min mor pga. alderdom fik mange sygdomme blev de forhindret at tilbagerejse til Tyrkiet igen.
Det betød at vi måtte ansøge om opholdstilladelse efter familiesammenføring med mig. Men desværre fik vi mange afslag og udvisninger.
Min mor afgik ved døden sidste år i august måned.
Tilbage stod min søster alene. Hendes advokat mente at vi nu kunne søge om humanitært ophold / asyl da min mor døde og der derfor var en god grund til at bevilge hende ophold.
Min søster er 60 procent udviklingshæmmet. Kan ikke klare sig alene og får hjælp fra A-Z for at kunne klare sig.
Hun har læge erklæringer og handicap ID samt dokumenter der beviser at hun fra Tyrkiet af har sin pension med.
Men desværre på trods af alle dokumenter fik vi afslag.
De mener at der ikke er nok grund til at bevilge hende ophold i DK.
I Tyrkiet er der ingen der kan tage sig af hende da alle vores søskende er i Europa.
Jeg har altid sørget økonomisk for min søster i Tyrkiet. Hun boede sammen med min mor. Men da min mor blev syg, har de boet hos min I DK lovligt siden 2012.( under deres sage var i behandling.)
Jeg ved ikke hvad vi skal gøre.
Men jeg føler bare at der bliver begået fejl ved denne afslag. Jeg og hendes advokat mente at hun opfyldte alle kravene for at få opholdstilladelse.
NU er hendes advokat også gået på pension og jeg aner ikke hvad nu jeg skal.
De vil udvise hende, men hun kan ikke rejse.
MIn søster er hjælp afhængig og kan ikke klare sig uden mig.
Jeg vil høre om jeg kan få hjælp igennem ÆUG?
Kan man ikke ansøge hos domstolen om at genoptage sagen?
Eller en alternativ løsningsforslag?
Kh.