Hej.
Jeg er 28 aar, dansk statsborger fra foedsel og har taget min uddannelse i Dk. Som led i min uddannelse var jeg 5 maaneder i praktik i Nepal i 2013, tog saa yderligere 5 maaneders orlov for at blive og lave frivilligt arbejde og rejse, hvor jeg moedte min mand. Saa jeg blev endnu engang i hans hjemland, kun afbrudt af nogle uger hvor jeg var hjemme i dk. Sidenhen har jeg lavet feltarbejde i Nepal hvor jeg stadig har vaeret indskrevet paa dansk universitet og jeg har skrevet mit speciale mm. her ude, og fik saa fuldtidarbejde i forlaengelse heraf, ogsaa her i Nepal. DVS. alt i alt har jeg siden August 2013 og til vi regner med at flytte til DK i Juli 2017 og soege om familiesammenfoering opholdt mig hvad der svarer til ca. 40 maaneder i Nepal, rundregnet 3.3 aar.
I 6 af maanederne havde jeg et studievisum og var indskrevet paa et sprogkursus i Nepalesisk - jeg taler dog stadig langfra flydende nepalesisk. Min mand har vaeret paa ferie i Danmark 2 gange.
Hvordan vil i vurdere vores chancer for at faa familiesammenfoering ift. tilknytningskravet? Personligt synes jeg jo ikke man kan betvivle min tilknytning til Dk, men hvad tror i US vil goere?
Haaber meget paa at nogen har erfaring eller kan hjalpe med lidt opklaring.
Mvh
Min tilknytning til Danmark?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Min tilknytning til Danmark?
Når man er født og opvokset i DK, og har en dansk uddannelse og i øvrigt ikke anden familiemæssig tilknytning til ægtefællens hjemland end netop ægtefællen, skal der en del til for at svække danskerens tilknytning til DK.
Hvis du vil gå med livrem og seler, kan du evt. overveje at benytte EU-reglerne, særligt hvis du ikke umiddelbart har et job stående parat i DK, når du kommer hjem. Efter 3 mdr. eller mere i et andet EU-land som arbejdstager, studerende eller på anden måde selvforsørgende, kan du flytte videre til DK, og igen benytte EU-reglerne til at få din ægtefælle med.
Læs om EU-reglerne som du finder ved at gå op til RÅDGIVNING og klikke dig ind på FLYTTE TIL SVERIGE/EU-LAND.
Hvis du vil gå med livrem og seler, kan du evt. overveje at benytte EU-reglerne, særligt hvis du ikke umiddelbart har et job stående parat i DK, når du kommer hjem. Efter 3 mdr. eller mere i et andet EU-land som arbejdstager, studerende eller på anden måde selvforsørgende, kan du flytte videre til DK, og igen benytte EU-reglerne til at få din ægtefælle med.
Læs om EU-reglerne som du finder ved at gå op til RÅDGIVNING og klikke dig ind på FLYTTE TIL SVERIGE/EU-LAND.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG