Hej allesammen.
I er nok bekendt med boligkravet for ægtefællesammenføring.
¨¨ En selvstændig bolig er en bolig, der har selvstændig indgang og fremstår som en enhed. Det er ikke en betingelse, at boligen har eget køkken eller toilet.´´
´´Kravet om at råde over en selvstændig bolig vil som udgangspunkt ikke være opfyldt, hvis man lejer værelser i eksempelvis sine forældres ejerbolig, medmindre den udlejede del af boligen i sig selv fremstår som en selvstændig bolig.
Man kan godt opfylde boligkravet, selv om den herboende ægtefælle ejer eller lejer boligen sammen med en eller flere andre personer.´´
Jeg står i den situation at mine forældre har et stort hus til 220 kvm cirka.
Huset er aflanget, hvor den ene side af huset kan lukkes af. Huset har to indgange, en hovedindgang, også en indgang til den del af huset, der kunne lukkes af.
Dvs ud fra ovenstående regler, burde dette være en ´´selvstændig´´ bolig, idet der er egen indgang, og enheden kan lukkes af, så den fremstår som selvstændig.
Jeg er dog stadig i tvivl om reglerne, idet jeg ikke rigtig har overblik over fortolkningen af ovenstående regler, især ikke når lejen af enheden er ens forældre.
Nogle der evt har mere styr på disse regler?