Mange Mange spørgsmål

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Filiz
Geografisk sted: Turkey

Mange Mange spørgsmål

Indlæg af Filiz » 03.08.2008 11:08:20

Hej Alle Sammen

Først vil jeg starte med at takke for et rigtig godt forum, hvor man kan få svar på mange af sine spørgsmål.......og nogle gange blive lidt mere forvirret.... :)

Jeg har fulgt interesseret med i et stykke tid og har nu "mod" på at forsøge at få lidt hjælp til nogle af mine/vores mange spørgsmål.

Jeg vil forsøge at fatte mig i korthed.....da der sikkert efterfølgende vil komme endnu flere spørgsmål fra min side.

Jeg, dansk kvinde født og opvokset i Danmark, 40 år. 3 børn på 13, 14 og 17 fra eneste og tidligere ægteskab.

Min mand/kæreste, tyrkisk, 30 år, ingen børn.

Vi forventer at gifte os slut september 2008 og herefter søge om opholdstilladelse.

Situationen er pt. at jeg bor i Tyrkiet, som et midlertidig ophold, med min søn på 14 år og sammen med min kæreste/mand.

Mine to andre børn bor hos deres far i Danmark indtil 1. maj næste år, hvor vi forventer alle 3, min mand, søn og jeg at vende retur til
Danmark, da vi vil være i Tyrkiet mens sagsbehandlingen af sagen står på og dette vil tage (ud fra hvad jeg kan læse på US hjemmeside) ca. 7 md. når man har særbørn.

I Danmark har jeg fremlejet min bolig indtil 1. maj 2009 og har orlov fra mit job indtil 1. maj 2009.

Dvs. at jeg opfylder kravene om bolig og job.

Mine spørgsmål er føglende:

Hvordan vil US forholde sig når jeg har midlertidig ophold i Tyrkiet mens vi venter på sagsbehandlingen i Danmark?

Vil de se bort fra "særbørn", når jeg ikke vil have regelmæssig samkvem med 2 af børnene mens jeg er i Tyrkiet? Dog har jeg jo den ene af mine børn hos mig hele tiden.

Er det bedre at søge visum efter vi er blevet gift, og så søge opholdstilladelse når min mand har fået visum mens han er i Danmark?

Håber at I kan hjælpe os, og give nogle svar på om vores sag er helt umulig....

Pia

Besvar