Hej,
Min kone er fra USA og vi er blevet familliesammenført for næsten 4 år siden.
Vi har et barn sammen der bor med os. Jeg kan se at man kan få dispensation til nogle af kravene, som f.eks selvforsørgelseskravet.
Jeg har et barn med min kone, han er født i USA og kom til danmark da han var 1½ måned gammel, er dansk statsborger osv. Da han blev 2 fik han en autisme diagnose og er betydeligt bagud i blandt andet kommunikations evner.
Jeg fik selv en bypass operation for 1 år siden og har ikke kunne finde arbejde siden, på trods af en universitetsuddannelse. Vi kan virkelig mærke at det er svært at få økonomien til at køre på min kones indkomst alene.
Er vi kvalificeret til at få denne dispensation? Hvordan foregår dette? Vil det have indflydelse på permenent opholdstilladelse hvis vi får den?
Dispensation til Særbørn
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Dispensation til Særbørn
Nej.
Der kan gives dispensation for visse krav, hvis den i DK boende har et 'særbarn', dvs. et barn med en anden end den aktuelle ægtefælle/partner. Det er yderligere et krav at barnet er under 18, og har mindst 'normalsamvær' med den forælder, det ikke bor hos, dvs. som minimum er hos denne forælder hver anden weekend og i sammenhængende dage i ferier.
Det er særdeles meget op ad bakke at få dispensation fra div. krav af andre årsager end netop særbørn.
Der kan gives dispensation for visse krav, hvis den i DK boende har et 'særbarn', dvs. et barn med en anden end den aktuelle ægtefælle/partner. Det er yderligere et krav at barnet er under 18, og har mindst 'normalsamvær' med den forælder, det ikke bor hos, dvs. som minimum er hos denne forælder hver anden weekend og i sammenhængende dage i ferier.
Det er særdeles meget op ad bakke at få dispensation fra div. krav af andre årsager end netop særbørn.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Re: Dispensation til Særbørn
mh har ret.Derudover skal børn have selvstændig tilknytning i Danmark og det kræver, at børn har boet her i landet i minimum 6/7 år.
Hvis du er meget syg, kan du søge om dispensation men det er svært at få
Hvis du er meget syg, kan du søge om dispensation men det er svært at få