Det urimelige gebyr

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Firebush

Det urimelige gebyr

Indlæg af Firebush » 02.08.2016 11:34:24

Hej ÆUG's hjælpelige forum medlemmer,

Det lykkedes os så udfra min tidligere problem, som jeg beskrev her i forummet, at finde en bolig før tid for at opfylde boligkravet.

Nu kommer vi så til selve ægtefællesammenføringen, hvor vi nu er ramt af de nye regler, som jeg kan se på ansøgningen, i forhold til den version der eksisterede før april.
- Gebyr på 6000 kr.
- Behandlingstid fra 3 måneder til nu 5 måneder.

Angående gebyret, så kan jeg se, at de bevidst har gjort det uklart, hvordan man skal forholde sig, hvis man mener, at man bør være fritaget for gebyret. Så jeg vil spørge her.

Det er min plan at betale det urimelige gebyr og derefter krydse feltet der angiver, at jeg mener, at jeg bør fritages gebyret pga. grundlaget, at jeg har blindt højre øje der er blevet erstattet med protese (dokumenter vedlagt i ansøgningen).

Vil det være nok ? Eller kan jeg risikere at de bare afviser ansøgningen, udelukkende af at de mener, at det ikke er nok til fritagelse, selvom beløbet er betalt på forhånd?

fundiver199

Re: Det urimelige gebyr

Indlæg af fundiver199 » 02.08.2016 14:28:55

At være blind på højre øje forhindrer ikke, at du kan bo i din ægtefælles hjemland. Og internationale konventioner kan derfor ikke give jer ret til at bo sammen i Danmark. Derfor skal I betale gebyret. Da du har betalt gebyret, kan ansøgningen ikke blive afvist af den grund. Men du spilder din tid ved at forsøge at slippe for det.

Besvar