Selvforsøgelse-arb/job, lejlighed-flytte

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Vemnakame

Selvforsøgelse-arb/job, lejlighed-flytte

Indlæg af Vemnakame » 07.07.2016 06:34:36

Hej :)

Jeg har nogle spørgsmål som står lidt uklart vedr. Mig selv. Håber ikke det er et dumt spørgsmål og regner derfor på den bedste råd herfra.
Jeg er den herboende ægtefælle og har været fast ansat /job siden 2012. Og vi ansøgte om ægteskabssammenføring i oktober 2015 og Vi er kommet i "sidste" fase, (hvis man kan kalde det det) og der "mangler" at UDL Kigger på den stillede økonomiske støtte (kommunen har sendt kvittering for modtagelse og vidreresendelse til udl i ca. Medio Maj.

MEN - mit spørgsmål drejer sig om det punkt vedr. Selvforsøgelse. kravene er opfyldte og har som sagt været fast ansat siden 2012 efter endt mit uddanelse.
Og jeg vil derfor høre om der er særlige regler hvis man ønsker at skifte job samt hvor meget påvirker dette ændring med hensyn til UDL?

Samt et andet spørgsmål vedr. Lejlighed.
Vi har fået konstateret nogle skadedyr og skal derfor finde ny lejlighed, da vores boligselvskab ikke rigtig kan få fjernet disse skadedyr. Og vi ønsker ikke længere at døjer med dette.
Hvordan står det til, er der en maks regl for hvor længe man skal være boende i den lejlighed da man søgte om fs ? og eller kan man flytte uden at underrette UDL. ? Igen, er der særlige regler, forholde om dette.
Jeg håber i kan hjælpe med at besvare disse spørgsmål.

På forhånd mange tak
Senest rettet af Vemnakame 13.07.2016 20:35:45, rettet i alt 1 gang.

fundiver199

Re: Selvforsøgelse-arb/job, lejlighed-flytte

Indlæg af fundiver199 » 07.07.2016 07:22:39

1) Selvforsørgelseskravet betyder, at du ikke må modtage ydelser efter aktivloven eller integrationsloven. Et jobskrifte har derfor kun betydning, hvis du mellem de to jobs søger om kontanthjælp eller lignende ydelser fra kommunens socialkontor. Det undgås bedst ved at være forsikret i en A-kasse.

2) Den nye bolig skal også opfylde kravet om at være en "selvstændig bolig", som du råder over i mindst 1½ år. Hvis du flytter, før din ægtefælle har fået opholdstilladelse, er der tale om nye oplysninger til sagen, som du har pligt til at underrette US om. Hvis du først flytter senere, bliver jeres boligforhold undersøgt, når din ægtefælle skal søge om forlængelse efter 2 år. Og så er der næppe grund til at ulejlige US i mellemtiden. Men i princippet skal boligkravet til stadighed være opfyldt. Så hvis I f.eks. flytter hjem til dine forældre, og US finder ud af dette, kan de inddrage opholdstilladelsen.

Besvar