Jeg har brug for hjælp blev gift med en pige fra Mongoliet i 2014 og vi blev skilt i 2015 maj og fordi hun slog mig og øvede psykisk vold på mig og en masse andre ting, hun sagde hun ville rejse til Mongoliet som er hendes hjemland vi blev skilt 22 maj og hun flyttede fra vores lejlighed i april 2015 og flyttede til hendes søster i Silkeborg. Inden vi blev skilt havde jeg købt en flybillet til 6000 kr så hun kunne besøge hendes familie i Mongoliet og den 24 juni 2015 ringede hun og sagde farvel til mig men så fandt jeg ud af en måned senere hun ikke havde brugt billetten og fandt ud af hun var blevet gift med en anden 30 maj en uge efter vi blev skilt hun gik fra ham igen 17 juli 15 og flyttede til en fyr i Skanderborg ved ikke om hun bor der endnu. Men jeg stillede jo en bankgaranti på 51.000 kr i februar 14 så hun kunne blive her og udlændingestyrelsen sagde i april 14 at de ville inddrage hendes opholdstilladelse og det ville tage et halvt år.men hun er stadig her
01-07-16 det er helt forrykt! Hvordan kan det tage så lang tid? Hun er jo kun ude efter en dansk opholdstilladelse ikke andet hun tog en sprogprøve i okt 15 men den blev taget 2 mdr for sent skulle tages 2 aug og hvis man ikke tager den prøve til tiden kan man ikke blive i Danmark. Udlændingestyrelsen siger de ikke må udtale sig til mig for fanden det er min bankgaranti og Skanderborg Kommune har ikke hørt noget fra dem og min bankgaranti kan ikke anulleres før hendes opholdstilladelse ophører. Hendes opholds tilladelse udløber her i juli så regner med hun ryger ud der, tror i der er nogen chance for hun kan blive her? Hun har en søster i DK og to brødre og forældre i Mongoliet så hendes tilknytning til Danmark er begrænset. Jeg vil bede om et råd og hvad i tror der kommmer til og ske. Mvh
visum
-
fundiver199
Re: visum
Det kan tage lang tid, fordi Udlændingestyrelsen har mange andre sager at behandle, og fordi denne sagstype ikke prioriteres højest.
F.eks. har de i år prioriteret sager om overførsel af asylansøgere til andre lande efter Dublin forordningen, fordi der er en 3-måneders frist, der skal overholdes. Ellers skal Danmark behandle asylansøgningen.
Hernæst har de prioriteret at få afholdt 1. asylsamtale, så de personer, der skal have behandlet deres asylsag i Danmark, kan overgå til realitetsbehandling, som det hedder. Så man dermed på sigt kan få nedbragt antallet af asylansøgere, der sidder i et center og venter på en afgørelse.
Prioriteringen skyldes, at man ikke kan hjemsende afviste asylansøgere, før de har fået afgjort deres sag. Og dem der skal have opholdstilladelse, kan ikke begynde deres integration, før de har fået den. Derfor ønsker alle andre partier end DF, at asylsagsbehandling skal gå hurtigt. Det koster også ret mange penge at drive asylcentre, så der er skattekroner i det.
Prioriteringen betyder, at folk må vente længere tid på andre former for afgørelser, da der i 2. halvår af 2016 kom rekord mange asylansøgere til Danmark. Familiesammenføring af børn tager pt. 10 måneder, og inddragelse af opholdstilladelse tager åbenbart også lang tid. Som closed1 skriver, er der intet andet, du og din ekskone kan gøre, end at vente på afgørelsen.
F.eks. har de i år prioriteret sager om overførsel af asylansøgere til andre lande efter Dublin forordningen, fordi der er en 3-måneders frist, der skal overholdes. Ellers skal Danmark behandle asylansøgningen.
Hernæst har de prioriteret at få afholdt 1. asylsamtale, så de personer, der skal have behandlet deres asylsag i Danmark, kan overgå til realitetsbehandling, som det hedder. Så man dermed på sigt kan få nedbragt antallet af asylansøgere, der sidder i et center og venter på en afgørelse.
Prioriteringen skyldes, at man ikke kan hjemsende afviste asylansøgere, før de har fået afgjort deres sag. Og dem der skal have opholdstilladelse, kan ikke begynde deres integration, før de har fået den. Derfor ønsker alle andre partier end DF, at asylsagsbehandling skal gå hurtigt. Det koster også ret mange penge at drive asylcentre, så der er skattekroner i det.
Prioriteringen betyder, at folk må vente længere tid på andre former for afgørelser, da der i 2. halvår af 2016 kom rekord mange asylansøgere til Danmark. Familiesammenføring af børn tager pt. 10 måneder, og inddragelse af opholdstilladelse tager åbenbart også lang tid. Som closed1 skriver, er der intet andet, du og din ekskone kan gøre, end at vente på afgørelsen.