Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.
Redaktører: ZB, AUG Board
-
Due
Hej,
Vi er en dansk/australsk familie der bor i Australien og nu gerne vil flytte tilbage til Danmark. Vi har før søgt om familiesammenføring da jeg boede i Danmark og min mand fik opholdstilladelse, men vi flyttede til Australien inden han fik permanent opholdstilladelse. Nu er jeg bare i tvivl om hvordan vi gør, er det stadig familiesammenføring vi skal søge om? Vi har jo ikke job eller bolig i DK. Vores to børn er begge født i DK og har statsborgerskab.
Håber der er nogle der kan hjælpe os lidt på vej.
På forhånd tak for hjælpen

-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
-
Kontakt:
Ja, I skal stadig søge om familiesammenføring. Når man kommer fra udlandet, er der en 'coming-home'-regel, som lyder på at man har 6 mdr. til at finde en passende bolig. Du vil dog skulle redegøre for, hvordan I vil klare jer.
Du kan gå op og klikke på RÅDGIVNING > FAMILIESAMMENFØRING, der er en vejledning lige til at printe ud.
Reglerne er formodentlig anderledes nu, end da din mand tidligere fik oph.tilladelse. Bl.a. skal I være obs! på kravet om bestået danskprøve.
mh
Rådgiver for ÆUG