Hej, jeg skal vies i Tyrkiet i næste måned. Jeg vil gerne søge om familiesammenføring inden den 1. marts for at undgå gebyr og de 7.000 kr. blot for at give ansøgning.
Jeg har læst og ringet rundt vedr. registrering af udenlandsk vielse. Jeg har fået af vide af Udlændingestyrelsen, at en registrering af vielsen på kommunen efterfølgende ikke har betydning om det sker efter eller før ansøgning om familiesammenføring. Jeg kunne blot sende dokumentation om registrering af vielsen fra kommunen efter, at jeg havde ansøgt.
Jeg vil nu høre, hvordan I andre har gjort... Har i registreret vielsen på kommunen før eller efter at have afleveret ansøgning om familiesammenføring? Har det nogen betydning?
De to skemaer, der skal udfyldes ved familiesammenføring - medfølger der en tjekliste. I disse tjeklister, står der intet om at indsende dokumentation om registrering af vielsen på kommunen.
Er der nogen, der kan hjælpe mig - da jeg er ret forvirret, til trods for at jeg har ringet og snakket med Udlændingestyrelsen omkring dette. Vil helst ikke få afslag på min ansøgning på grund af dette.
Mvh
Signe
Registrering af udenlandsk vielse
Re: Registrering af udenlandsk vielse
Du bør få registreret din vielse hurtigst muligt, efter at I er blevet gift. Det gør du hos Borgerservice.