hjælp hjælp pleazzz.........

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
SP

hjælp hjælp pleazzz.........

Indlæg af SP » 06.07.2008 22:11:09

Hej
Min forlovede er asylansøger i Sverige, han har nu opholdt sig der i ca. 1 år. Jeg bor i Dk og er danskstatsborger og vi er begge over 24. Jeg er lige blevet færdig med mit uddannelse som lærer og har fået fast arbejde efter sommer ferie. Mit spørgsmål er om det er muligt at søge om familiesammenføring hvor jeg kan få ham til dk? Kan det overhovedet lade sig gøre? Er der nogen der har erfaringer med det??
Jeg har virkeligt brug for hjælp pleazzzzzzzzzzzz
:?

SraPacheco

Indlæg af SraPacheco » 23.07.2008 10:47:56

Hej!
Hvis I ikke er gift, så skal I kunne dokumentere 1,5 års samliv for at kunne søge om FS i DK - det ved jeg ikke om I kan. Hvis det er tilfældet og I har boet sammen fx. i din kærestes hjemland inden han tog til Sverige, så skal I bevise at jeres samlede tilknytning til Danmark er større end jeres samlede tilknytning til et andet land (med mindre du har været dansk statsborger i over 28 år).
Nu ved jeg ikke hvor i landet det er du har fået job efter sommerferien, men hvis det er i nærheden af København så ville jeg nok vælge at flytte til Malmö og så pendle frem og tilbage til jobbet. Så kan I jo være sammen i Sverige, og når I så bliver gift (eller kan bevise 1½ års samliv i Sverige hvis I ikke allerede kan det), så kan I benytte EU-reglerne til at komme tilbage til Danmark. Så skal du bare forinden have arbejdet mindst 10-12 timer i ugen i 2-10 uger for en svensk arbejdsgiver.
Held og lykke med det.

Besvar