Jeg redigere dette indlæg, da jeg fik nogle opdateringer fra Udlaendingenaevnet.
Jeg fik et afslag for en familiesammenføring tilfælde jeg åbnede et par måneder tilbage. Før jeg rejste tilbage til mit land, jeg sendt en appel og det blev accepteret. Udlaendingenaevnet sagt jeg kunne bliv i Danmark. Problemet er, at jeg var allerede i mit land, når de sendte brevet og opholdet er ikke mere gyldig. Nu kan jeg ikke rejse tilbage til Danmark, fordi min turistvisum er ikke længere gyldig. Jeg har brug for at vente 3 måneder.
Jeg fik at vide det kombinerede processen gennem Udlaendingenaevnet og Udlændingestyrelsen kan tage næsten et år, og selvfølgelig kan jeg ikke være bortset fra min kone (igen) denne tid.
Jeg forstår, at der er workflow af uddele dokumenter fra den ene del til den anden. Det ser ud at Udlaendingenaevnet mangler send min sag til Udlaendingenaevnet så processen starter igen.
0) Den givne tilladelse til at opholde ikke længere er gyldig, da jeg allerede har forladt landet. Så hvis jeg rejser tilbage med et turistvisum skal jeg nødt til at få en ny tilladelse, hvis de ikke sender sagen til Udlændingestyrelsen?
1) Efter sagen er blevet håndteret til Udlændingestyrelsen, jeg har for at få en ny tilladelse til at bo, mens sagen er fuldt evalueret igen?
2) Jeg tror, jeg kunne stå over for problemer i grænsekontrollen i lufthavnen. De vil måske interviewe mig og stille spørgsmål til mit sidste ophold. Jeg har alle de dokumenter, men jeg ved, de er ikke forpligtet til at yde en post, hvis de finder nødvendige. Er der nogen lov, der kan citeres for at støtte mine dokumenter?
Mit dansk er ikke godt, man jeg håber I kan forstå mig.
Spørgsmål om Udlaendingenaevnet og min situation
-
Re: Spørgsmål om Udlaendingenaevnet og min situation
Du bør kontakte ÆUGs rådgivning under menupunktet "rådgivning" og vedhæfte en kopi af det brev, du har fået. Kun på den måde kan du få kvalificeret hjælp.
Dit dansk er fremragende!
Held og lykke
Held og lykke
Tah. Haha.Sujan skrev:Dit dansk er fremragende!
Held og lykke
Det sker når man venter på Udlændingestyrelsens svar.