Hej
Mht ansøgning om familiesammenføring skal man have en udtagelse fra kommuen mht. man ikke har modtaget ydelser, kunne forstille mig den tager tid, så kan man må få denne i god tid f.eks. før man gifter sig?
Grunden til jeg spørger er at vi gifte os kort tid før hendes tourist visum udløber og få dage derefer udfylder og indsender FA til udlændingestyrelse og i den forbindelse skal udtagelse fra kommunen jo sendes med så det kan nok ikke nåes at få denne efter vigelsen så...
Mvh
Palawan
Udtagelse fra kommunen
Re: Udtagelse fra kommunen
Den gælder i ca 3 måneder fra kommunen udfylder den. Så hvorfor får du det ikke bare gjort inden? I mit tilfælde gik jeg ned på kommunekontoret og fik det ordnet inden for 30 min (inkl. 25 minutters ventetid), men det kan man jo ikke regne med så få det da gjort så du har alle papirerne klar så hurtigt som muligt.
Og husk forresten at mange politistationer har ventetid på at tage imod ansøgninger om FS, så hav også dette i mente. Hvis i tager direkte til udlændingestyrelsen i Ryesgade så tror jeg bare man tager derind, trækker et nummer og så afleverer.
Og husk forresten at mange politistationer har ventetid på at tage imod ansøgninger om FS, så hav også dette i mente. Hvis i tager direkte til udlændingestyrelsen i Ryesgade så tror jeg bare man tager derind, trækker et nummer og så afleverer.
Jeg sendte den til kommunen og fik erklæringen tilbage en 5-6 dage senere (Aarhus kommune). Tilgengæld var der ca. 4 ugers ventetid ved politiet for at få lavet fingeraftryk etc, så book en tid i forvejen (det havde vi gjort).
Hej igen,
Skal fingeraftryk afleveres sammen med ansøgningen ?, dvs. tages før man indgiver sin ansøgning?
Mvh
Palawan
Skal fingeraftryk afleveres sammen med ansøgningen ?, dvs. tages før man indgiver sin ansøgning?
Mvh
Palawan
Fingeraftryk og billede bliver taget på samme tid som man indleverer ansøgningen. Det er ikke noget man får taget før og så får et dokument med som så skal indleveres sammen med ansøgningen.Palawan skrev:Hej igen,
Mvh
Palawan