sagsbehandlingtid for deponering for økonomisk sikkerhedsstillen?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
paraguy

sagsbehandlingtid for deponering for økonomisk sikkerhedsstillen?

Indlæg af paraguy » 22.11.2015 14:13:18

Hej æug.dk
jeg har fået et brev fra udlængdingestyrelsen for jeg har fået 3 uger til at stille økonomisk garanti til min konen, det skal jeg snakke med banken om her i morgen.
jeg tror ikke der skulle være noget problem idet, jeg har pengene stående på min konto lige nu, så de kan vel bare flytte dem og rette en konto til det..
men jeg vil gerne høre, om der er nogen som har erfaring med hvor lang tid der går fra udlændingestyrelsen har fået "besked" fra min bank eller kommune om at økonomigarantien er iorden, til min min kone får svar fra udlændingestyrelsen? tænkte på hvor man får et brev om at man skal henvende sig til folkeregisteret og få et cpr nr. hvor lang tid plejer der at gå?

på forhånd tak.

Pelle

Re: sagsbehandlingtid for deponering for økonomisk sikkerhedsstillen?

Indlæg af Pelle » 23.11.2015 10:36:23

Det tog ca 1 måned fra kommunen sendte besked til US om at sikkerheden var blevet stillet til vi modtog den endelige opholdstilladelse fra US og derved kunne gå og registrere CPR. Det tog så lidt over en uge før hun var "aktiveret" i CPR-systemet og kunne tilmelde sig dansk igennem jobcenteret.

Bemærk at hvis banken af en eller anden årsag er langsom (det var min første bank) kan man ringe til US og få fristen på 3 uger udsat lidt. Det var jeg nødsaget til da min første bank intet foretog sig i to uger og jeg derfor bestluttede at skifte til danske bank der gjorde det på 2 dage (inklusiv kundeoprettelse). Min første bank var Lån og spar bank, Aarhus afdelingen.

katrinem

Re: sagsbehandlingtid for deponering for økonomisk sikkerhedsstillen?

Indlæg af katrinem » 24.11.2015 12:53:03

Vi fik godkendt vores garantistilling af Københavns Kommune 7.oktober (det tog 10 dage inkl. to weekender), men har stadig ikke hørt fra Udlændingestyrelsen. Og når man ringer for at tjekke (min mands arbejdsvisa udløber i midten af Januar) for man at vide at de arbejder så hurtigt de kan.

Besvar