Hej ÆUG,
Vi kommer hjem til Danmark til februar, og regner med at kunne søge om FS så hurtigt som muligt, nok indenfor den første uges tid. Min kone kommer på et 3 måneders turist-visum, og jeg kan læse og høre, at man får det første brev fra US efter ca. 12 uger, og at dette brev afgør, om man har processuelt ophold, mens sagen behandles færdigt. Hvad gør vi, hvis det brev ikke ankommer, inden Liseths visum udløber?
Udløbet visum inden brev fra US
-
Globetrotter
Re: Udløbet visum inden brev fra US
Er der noget som forhindrer jer i at søge på forhånd? Ansøgningen lægges ind til dansk repræsentation i det land I måtte opholde jer i netop nu.
-
Kristian.Broberg
Nu har vi billetter til den 1. februar, og jeg er ikke sikker på, man må rejse ind, hvis man har en igangværende sag.
I første omgang tænkte vi, at vi ville komme hjem, få styr på alt inkl. vores boligsituation og så søge, derfor købte vi rejserne og planlagde at søge i Danmark.
Jeg har ikke en bolig i DK, og vi opfylder derfor ikke boligkravet, derfor venter bi.
I første omgang tænkte vi, at vi ville komme hjem, få styr på alt inkl. vores boligsituation og så søge, derfor købte vi rejserne og planlagde at søge i Danmark.
Jeg har ikke en bolig i DK, og vi opfylder derfor ikke boligkravet, derfor venter bi.
-
Globetrotter
Nuvel, I har ikke tid at få ansøgning og dokumenter på plads, endsige opnå tilsagn om ophold, før I ankommer 1. februar 2016.
Liseth har lovligt ophold qua visum. Hun får således et stempel i passet når/hvis I indleverer ansøgningen til Udlændingestyrelsen - alternativt en kvittering ved indlevering til politiet - som beviser I har indgivet ansøgning. Stempel eller kvittering fremvises hvis hun senere konfronteres af dansk myndighed, efter udløb af visum.
De rører hende ikke så længe sagen behandles.
Liseth har lovligt ophold qua visum. Hun får således et stempel i passet når/hvis I indleverer ansøgningen til Udlændingestyrelsen - alternativt en kvittering ved indlevering til politiet - som beviser I har indgivet ansøgning. Stempel eller kvittering fremvises hvis hun senere konfronteres af dansk myndighed, efter udløb af visum.
De rører hende ikke så længe sagen behandles.
-
Kristian.Broberg
Tak for svar! Det er godt at vide.
Vi høres ved, næste gang spørgsmålene trænger sig på.
Vi høres ved, næste gang spørgsmålene trænger sig på.