Hej
Min kone og jeg havde lige misset at man skulle tilmelde sig folkeregister efter 5 dage fra modtagelse af godkendt FS, det blev gjort ca 2 måneder for sent, da hun fik sit gamle Cpr nummer tilbage (har arbejdet som Aupair før.) Vi venter nu på svar vedr danskprøve A1 på 6 uge. Er der nogen der har erfaringer med dette,? kan det have alvorlige konsekvenser.'
Har kontaktet US men der er rimelige lange svartider.
På forhånd tak
Sen tilmelding til Folkeregister
-
fundiver199
Re: Sen tilmelding til Folkeregister
ÆUGs rådgivning har ikke erfaring med den beskrevne situation.
Re: Sen tilmelding til Folkeregister
"Sjovt" nok skulle jeg til at spørge om nogenlunde det samme. Jeg havde ingen anelse om, at man kun havde 5 dage til det.
Min sag er, at vi var hos US for at få tilbagerejsetilladelse, og så rejste min kone tilbage. Ugen efter får vi brevet om, at hendes ansøgning er accepteret og hun har 5 dage til at stille hos kommunen... Det kunne de jo godt have sagt, da vi var inde at få tilbagerejsetilladelsen. Jeg har også skrevet en mail til US, men svar har sikkert lange udsigter.
Min sag er, at vi var hos US for at få tilbagerejsetilladelse, og så rejste min kone tilbage. Ugen efter får vi brevet om, at hendes ansøgning er accepteret og hun har 5 dage til at stille hos kommunen... Det kunne de jo godt have sagt, da vi var inde at få tilbagerejsetilladelsen. Jeg har også skrevet en mail til US, men svar har sikkert lange udsigter.