Friplads til institutioner og Aktivloven.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
FreedomFai

Friplads til institutioner og Aktivloven.

Indlæg af FreedomFai » 28.03.2015 22:57:51

Hej.
vi har fået en trist nyhed i vores lille familie idag, min kone har fået afslag i vores FS sag efter 2 års ophold i Danmark :(
grundet til afslag var beskrevet som paragraf 9. stk 5 under aktiv og integrations loven fordi jeg fik kontant hjælp i 2 måneder hvor jeg var ledig tilbage i 2013.
og min kone har fået en udrejsefrist på her efter ferien.
vi prøver selvfølgelig igen og igen for vores kærlighed har ingen grænser.
men da jeg nu vil opfylde betingelsen om at være uforsørget af det offentlige i 3 år, undre det mig om den friplads vores søn har fået i vuggestuen kan skade os mere end den gavner os.
da jeg lige på tidspunktet er studerende, og nu skal være enlig far i Danmark er der så ikke noget jeg kan gøre for at kæmpe for retten til fripladsen, uden den står til at skade vores sag?
vi har tænkt os og søge igen i år 2017, hvor min søn og jeg forhåbentlig begge er danskstatsborger, og jeg er i fastarbejde.
Jeg håber i kan svare mig på dette, og muligvis komme med nogle råd til hvad jeg eller vi kan gøre for at få en bedre sag.

Mvh
Fai

fundiver199

Re: Friplads til institutioner og Aktivloven.

Indlæg af fundiver199 » 29.03.2015 06:32:40

Friplads i institution har ikke noget at gøre med Aktivloven. For at modtage ydelser efter Aktivloven skal man have en sagsbehandler på kommunens socialkontor. Under "rådgivning" "familiesammenføring" kan du se en liste over ydelser, der udbetales efter Aktivloven og også ydelser, der ikke gør.

Besvar