Ansøgning i DK eller udlandet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
FCV

Ansøgning i DK eller udlandet

Indlæg af FCV » 18.12.2014 09:32:11

Hej,
Jeg har lige et spørgsmål som jeg ikke helt kan finde svar på selv om der er mange der ligner:

Jeg har en kæreste i Argentina som jeg gerne vil giftes med i Argentina af hensyn til hendes familie og venner, men jeg kan ikke helt finde ud af, om det er det smarteste af hensyn til opholdstilladelsen i Danmark.
Jeg er Dansk Statsborger, født i Danmark og har boet i DK de sidste 30 år og vi er begge over 26.
Hvad kan bedst betale sig:
1) Giftes i Argentina, rejse til DK (Hvor hun så kommer som turist) og ansøge om ophold inden for de første 3 måneder.
2) Giftes i Argentina og søger opholdstiladelse/familiesammenføring i den forbindelse (Vil man så skulle vente med at rejse til DK indtil opholdet er godkendt eller kan man evt. ansøge om familiesammenføring på forhånd så man ved at man kan giftes i udlandet og rejse ind i DK uden problemmer?)
3) Hun rejser til Danmark og vi gifter os i Danmark samtidig med at vi ansøger om opholdstilladelse (Det vil så gå ud over vores planer om at have hendes fmilie og venner med til bryllupet).

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Ansøgning i DK eller udlandet

Indlæg af mh1 » 18.12.2014 14:05:36

Det er trekvart ligegyldigt for om man får fs/opholdstilladelse eller ej, om man bliver gift på Københavns rådhus eller i Timbukto.

Hvis du er sikker på at du opfylder alle krav til at I kan få fs, kan du roligt følge din plan 1).
mh
Rådgiver for ÆUG

FCV

Re: Ansøgning i DK eller udlandet

Indlæg af FCV » 22.12.2014 02:16:09

Tak for det hurtige svar. Det er virkelig et godt forum med mange relevante svar på det indviklet lovjungle som dækker området.

Besvar