Søge familiesammenføring-rejse ud af dk

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Bingo

Søge familiesammenføring-rejse ud af dk

Indlæg af Bingo » 15.10.2014 21:01:03

Jeg har idag talt med udlændingestyrelsen omkring at efter min kæreste og jeg er gift at vi hurtigt skal søge fs og han så kan blive i landet indtil der er truffet en beslutning. Jeg havde flere spørgsmål men fik ikke spurgt så prøver jeg lige her.

Min kæreste har et visum til england , må han tage til england , på venne besøg,mens vi venter på afgørelsen eller skal han blive i dk?

Og noget helt andet , men måske er der hjælp her, jeg er alene forsørger af mit barn , hvis man bliver gift med en og derefter søger fs tager de så børnepengene væk? Jeg mener jeg er i pricippet stadig enlig forsørger efter som han jo ikke kan søge arbejde her til beslutningen er truffet?

Tak

closed1

Re: Søge familiesammenføring-rejse ud af dk

Indlæg af closed1 » 16.10.2014 08:17:43

Hvis han rejser ud af landet kan han kun komme tilbage hvis han stadig har gyldig visa til DK eller er alternativet at få en tilbagerejsetilladelse .
Hvis man gifter sig er man ikke enlig mere og er derfor ikke berettiget til tilskud som enlig forsørger . Og så er det underordnet om din mand er millionær eller det stik modsatte. Modtager man alligevel tilskud som enlig begår man socialt bedrageri og kan blive straffet.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 16.10.2014 10:45:28

Som closed1 skriver, er din mand naturligvis ikke frihedsberøvet, fordi han har søgt om dansk opholdstilladelse. Men at komme ind i Schengen igen forudsætter, at han har gyldigt visum, gyldig tilbagerejsetilladelse eller er visumfri og har holdt sig inden for reglen om højest 90 dages ophold i Schengen de sidste 180 dage.

Hvis din mand f.eks. er japaner, koreaner, canadier, amerikaner eller brasilianer og kun har været i Schengen i 75 dage de sidste 180 dage, er der intet i vejen for, at han kan tage en tur til UK og herefter tilbage til Danmark igen.

Men er han eksempelvis fra Thailand, Filippinerne, Ukraine eller Tyrkiet, så er der jo visumkrav, og så bliver han ikke lukket ind i Schengen uden et gyldigt visum. Selv hvis hans visum stadig er gyldigt, når han prøver at komme ind igen, er det stadig et problem, hvis visum kun giver ret til en indrejse, da han jo allerede har brugt denne.

Bingo

Indlæg af Bingo » 16.10.2014 14:06:28

Ok tusind tak for. Så går det nok ikke uden en tilbage indrejse tilladelse.. Hvis han vælger og tage hjem mens vi venter på beslutningen har han så lov til at rejse til danmark eller skal han søge visum igen, jeg mener hvis de siger ja, til fs

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 16.10.2014 14:30:31

Så giver ambassaden ham noget, der svarer til et visum, så han kan rejse ind i Danmark. I Danmark får han herefter selve opholdskortet (opholdstilladelsen).

Besvar