Hej
Jeg skal giftes med min kæreste her til oktober, hun arbejder som aupair her i landet.
Når vi er bevet gift vil vi indleverer ansøgningen for familiesammenføring.
mit spørgsmål går på hvordan de skal udfyldes helt korrekt
jeg ville melde flytning nogle dage før vi bliver gift så der står at hun bor hos mig fra den dag vi bliver gift, hvilket hun også vil gøre, men er det et problem at skrive det i ansøgningen, eller skal hun blive boende hos familen hun arbejder for indtil papirene er gået igennem?
Er der andre ting man skal være opmærksom på?
vi ændre ikke navne før alt er ok med familiesammenføringen.
håber t høre fra jer
mvh Hansenc4
Regler ved familiesammenførelse
-
fundiver199
Re: Regler ved familiesammenførelse
Ja det er fint at skrive din adresse i ansøgningen om familiesammenføring. Lige hvilken dag hun melder flytning til kommunen, det tror jeg ikke, der er andre end jer selv, der går op i
I skal være opmærksomme på, at det ikke er en god ide at forhåndsunderrette Styrelsen for Fastholdelse og Rekruttering om jeres gifteplaner, da det kan medføre, at de ser sig nødsaget til at inddrage hendes opholdstilladelse, før I kan nå at blive gift.
Af samme grund er det også en dårlig ide at forhåndsunderrette hendes værtsfamilie, da der desværre er set eksempler på, at værtsfamilier har givet oplysningen videre til SFR med det ovennævnte resultat.
I skal være opmærksomme på, at det ikke er en god ide at forhåndsunderrette Styrelsen for Fastholdelse og Rekruttering om jeres gifteplaner, da det kan medføre, at de ser sig nødsaget til at inddrage hendes opholdstilladelse, før I kan nå at blive gift.
Af samme grund er det også en dårlig ide at forhåndsunderrette hendes værtsfamilie, da der desværre er set eksempler på, at værtsfamilier har givet oplysningen videre til SFR med det ovennævnte resultat.