Hej
Konen fra Vietnam har et barn på 4 år fra tidligere ægteskab.
Jeg kan se at FA1 er for konen og at FA6/FA7 er for barnet afhængig af om man søger for barnet samtidig med forælderen.
Nu tænker jeg så - er der for eller imod at søge familiesammenføring for kone og hendes barn samtidig eller vente med sønnen til konen har fået ophold?
Jeg forestiller mig at hvis konen har fået ophold, så er det måske lettere at argumentere for at barnet også skal have det - med mindre altså jeg adopterer barnet
Hvad bør man gøre for at få de bedste odds for at få begge herop uden problemer?
pft.
Familiesammenføring - barn samtidig eller senere end konen
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Familiesammenføring - barn samtidig eller senere end kon
Familiesammenføring samtidigt.
Hvis barnet efterlades hos familie i længere tid, ja "så kan det vel lige så godt blive der, som komme til DK" er en ikke helt ualmindelig tankegang hos US ...
Hvis barnet efterlades hos familie i længere tid, ja "så kan det vel lige så godt blive der, som komme til DK" er en ikke helt ualmindelig tankegang hos US ...
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Re: Familiesammenføring - barn samtidig eller senere end kon
Og den er også indbygget i lovgivningen i form af formodningsreglen om "mulighed for vellykket integration", hvor der som udgangspunkt antages IKKE at være mulighed for "vellykket integration", hvis barnet først søger mere end 2 år efter, dets far eller mor fik opholdstilladelse. For 2 år siden blev denne regel dog ændret, så den nu kun gælder for børn mellem 8 og 14 år.
Så de kan godt søge hver for sig, men hvis det er meningen, at barnet også skal hertil, er det mere end svært at se, hvilke fordel der skulle være ved at vente med ansøgningen for barnet.
Så de kan godt søge hver for sig, men hvis det er meningen, at barnet også skal hertil, er det mere end svært at se, hvilke fordel der skulle være ved at vente med ansøgningen for barnet.