Min mexicanske kæreste og jeg mødte hinanden i 2005 og har været sammen siden da, men af forskellige årsager har vi fra juli 2005 til nu boet hver for sig (dog minus en periode på 3 måneder sidste år). Nu er vi så der hvor vi vil på rådhuset enten senere på året eller i løbet af foråret 2009.
Kan det i den forbindelse være et problem når vi søger fs at vi i så lang tid har levet i et langdistanceforhold istedet for bare at flytte sammen i hast og søge fs? Eller er den fordel, da det bekræfter at forholdet er seriøst?
At have boet hver for sig i længere periode inden fs
-
fundiver198
I kan jo ikke ændre på fortiden, så hvorfor bekymre jer om noget, I alligevel ikke kan gøre noget ved? Hvis I har lyst til at blive gift og bo sammen i Danmark, jamen så gift jer og søg om familiesammenføring. Hvis Udlændinge "service" så i deres uendelige visdom giver jer afslag, jamen så er det da en fin anledning til at give Danmark en solid finger og bosætte sig et andet sted, hvor der sikkert alligevel er rarere at være end i Danmark.
Danmark er absolut ikke Verdens centrum, selvom de danske politikere gerne vil have os alle sammen til at tro det.
Danmark er absolut ikke Verdens centrum, selvom de danske politikere gerne vil have os alle sammen til at tro det.
Jeg kan på ingen måde se at der skulle være nogle problemer for Jer! I har kendt hinanden i mange år (og kan selvfølgelig dokumentere det, hvis nødvendigt) og der er jo ikke noget underligt I at I ikke har boet sammen. Bor din kæreste i Mexico og du i Danmark? For så er der jo SLET ikke noget mystisk i, at I ikke har boet fast sammen før nu. US går kun op i at I bor sammen når I søger om FS og at det at I har kendt hinanden i flere år, kan da kun være et plus i Jeres sag.
Held og lykke med bryllups-planerne
Held og lykke med bryllups-planerne