Vh Karina
Forlængelse af familiesammenføring og job
-
KarinaogVladimir
Forlængelse af familiesammenføring og job
Hej jeg håber at i kan hjælpe med dette.. Min mand har haft opholdstilladelse i DK i to år nu og vi har søgt om forlængelse.. Nu er mit spørgsmål så, hans arbejdsplads har spurgt til hvordan de skal forholde sig til at hans anden tilladelse udløber i maj og jeg ved ikke hvad jeg skal sige til dem.. håber nogle af jer ved det, da nyidk ikke har åbent før imorgen kl 12
Vh Karina
Vh Karina
Re: Forlængelse af familiesammenføring og job
Når man har søgt forlængelse ( inden den gamle er udløbet), så har det ingen betydning for hans liv her . Han skal bare fortsætte sit daglige liv . Til han hører fra us .
-
KarinaogVladimir
Det ville jeg da også mene, men hvordan forklarer man det til arbejdspladsen? 
Ja man må jo prøve , det er jo heller ikke anderledes end hvis du har tabt dit sundhedskort og bestiller et nyt på borgerservice, at det tager tid at få et nyt .
Og det er jo ikke sådan at du så ikke kan komme til læge i den mellemliggende tid hvis du bliver syg.
Og det er jo ikke sådan at du så ikke kan komme til læge i den mellemliggende tid hvis du bliver syg.
-
fundiver199
Hvis arbejdsgiveren føler sig usikker, kan han ringe eller skrive til Udlændingestyrelsen og få oplysning om reglerne. Eller læse på hjemmesiden nyidanmark.