hvordan vurderes proforma af US

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
keff

hvordan vurderes proforma af US

Indlæg af keff » 09.04.2008 20:28:39

Mens jeg sidder og savner min kone så forfærdeligt,så må jeg jo indse at selvom vi mødtes for 6 måneder siden,så har vi kun været sammen i sammenlagt 1 måned,pga den store afstand imellem os. :(

Vi ved selv hvad vi føler for hinanden,men den eneste hindring for os kunne meget vel tænkes at være denne:

Udlændingeservice foretager en konkret vurdering af samtlige forhold i sagen for at afgøre, om der er tale om et pro forma-ægteskab eller et pro forma-samliv. I vurderingen ser vi bl.a. på:

1)Om parterne har boet sammen på en fælles bopæl
2)Om parterne kan kommunikere på samme sprog
3)Om der er stor aldersforskel mellem parterne
4)Hvor godt parterne kendte hinanden før, ægteskabet blev indgået
5)Parternes tidligere ægteskaber

1)Nej det har vi ikke,men hvis sagsbehandlingen tager 1 år,som man hører det kan gøre,ja så kan vi vel søge igen og sige at nu har vi boet sammen i 1 år og 1 måned :D
2)Ja på engelsk.
3)9 år,er det meget?? Der er 7 år imellem min mor og far.
4)Godt nok til at blive forelsket,er det godt nok?
5)Ingen tidligere ægteskaber.Regner kun med dette ene. :D

Hvordan er vi stillet
Jeg har virkelig lyst til at ringe til US og spørge om det samme,mon de vil/kan svare på spørgsmålene?

Findes der afgørelser man kan læse,på nyidk er der kun en afgørelse.
ps:Jeg har set alle indlæg herinde om proforma.

tak alle sammen..

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 10.04.2008 17:04:52

Som regel går grænsen for proformamistanke ved 10 års aldersforskel mellem ægtefællerne, så det tror jeg ikke I skal være bekymrede for. En måned ud af seks synes jeg lyder meget normalt. Da min mand og jeg var kærester så vi også kun hinanden hvert halve år, så i betragtning af I kun har kendt hinanden i 6 måneder, så er samværsraten vist som så mange andre udlandslangdistanceforhold. Og i regnskabet tæller også breve, mails og alle former for kommunikation (som kan dokumenteres, så telepati tælles ikke med :D )
Jeg tror nok det skal gå for jer. Som du skriver har I ikke været gift før, og jeg går ud fra I ellers opfylder kravene til FS.

Jeg håber det bedste for jer og ja, I kan jo altid søge igen, hvis det skulle komme så vidt!

ChrisB

Indlæg af ChrisB » 11.04.2008 09:42:10

Jeg tror jeres bekymring er helt almindelig. Proforma kravet er ret difust og udfaldet beror i sidste ende på vurderingen fra den sagsbehandler man bliver tildelt. De øvrige krav er mere håndgribelige.

Jeg tror nu heller ikke i behøver være nervøse. Jeres tror faktisk ikke jeres "historie" adskiller sig væsentlig fra mange andre her på forum, og hvis i ellers opfylder de øvrige krav så er det bare med at komme igang :)

Og så selvflg. et "Held og lykke" med på vejen :)

ZB

Indlæg af ZB » 11.04.2008 09:43:01

Hej Keff

Grænsen hos US går allerede ved de 8+ når de tjekker selvom de skriver 10 så bare sørg for at have alle de beviser I kan skrabe sammen, der falder ud til jeres fordel....masser af billeder !!
Det er nemlig jer der skal overbevise US at det er ægte kærlighed og ikke US, der skal bevise proforma. Det afgør de pr. automatik

keff

Indlæg af keff » 11.04.2008 15:05:29

Tak alle.
ZB, vi har ikke voldsomt mange billeder. Desværre.Man tænker jo ikke på at tage billeder hvis man ikke ved at man skal..Og som sagt har vi jo ikke været sammen jævnligt,pga afstanden..
Vi har smsèt hinanden HVER dag lige siden vi mødtes (kan bevises). Vi har også kopi af messenger samtaler for samme periode.(kan delvist bevises),desværre blir samtalerne slettet når man skifter computer :(

Hvad nu hvis vi har planlagt at blive gravid,kan/skal vi bevise at det er mig som er far..hmm..Det lød da lidt desperat..

Skal man selv nævne proforma-mistanken i ansøgningen? Feks at man selv er klar over mistanken men at vi ikke har noget at skjule og at vi ikke har noget imod at blive checket i hoved og r..

Tusind Tak

fundiver198

Indlæg af fundiver198 » 14.04.2008 15:57:23

At man mener, at stor aldersforskel i sig selv giver "bestyrket mistanke om proforma" er så latterligt, at det næsten ikke kan beskrives. Og særligt grotesk i betragtning af, at statsministeren startede sin karriere med en bandbulle idet det, han kaldte "smagsdommere".

Men nu skal de altså ifølge regeringsdirektiv sidde i Udlændinge-forstyrrelsen og tænke: "Ahhhh. Han er 15 år ældre end hende, så det kan da vist ikke være rigtigt, at de faktisk har tænkt sig at leve sammen".

Jeg skammer mig over at være dansker.

fundiver198

Indlæg af fundiver198 » 14.04.2008 16:11:44

P.S. Jeg er selv 16 år ældre end min forlovede, men i og med at vi har en datter sammen, så vil jeg gerne se den sagsbehandler i US, som tør påstå, at vores forhold er et pro-forma forhold, hvis vi engang søger ophold i Danmark. Der må vel trods alt være grænser for tåbelighederne, selv i Udlændingeforstyrrelsen..... :D

Nicolai
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

Indlæg af Nicolai » 14.04.2008 16:51:40

fundiver198 skrev: Jeg skammer mig over at være dansker.
Det gør jeg også! Læs eventuelt dette indlæg kreeret af undertegnede:

http://www.gearfreak.dk/forum/forums/th ... =5&start=1

Besvar