En som studerende...

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hvassjhen
Geografisk sted: DK

En som studerende...

Indlæg af hvassjhen » 04.04.2008 16:30:03

Hej...

Jeg vil gerne vide fra nogen af jer herinde som har måske søgt FS mens de er studerende.

Lykkes det også med FS selvom den herboende er studerende? og får kun SU?

Nicolai
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

Indlæg af Nicolai » 06.04.2008 18:05:19

Jeg er studerende og får SU, og vi sender ansøgningen i næste uge. Du skal bare opfylde boligkravet samt det andet. Fremleje gælder IKKE!

TwistedMind

Indlæg af TwistedMind » 06.04.2008 20:12:15

Er det ikke hårdt at få sparet de 58000kr sammen når man er på SU?

For mig lyder det af mange penge.

Nicolai
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

Indlæg af Nicolai » 06.04.2008 20:20:16

TwistedMind skrev:Er det ikke hårdt at få sparet de 58000kr sammen når man er på SU?

For mig lyder det af mange penge.
Er 1000 kr. ikke mange penge at bruge i byen en weekend?

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 06.04.2008 21:19:26

Hej Hvassjen.
Min mand og jeg fik også FS for godt 2 år siden, mens jeg var studerende. Vi opfyldte alle kravene til at få FS. Mht. at leve kun af SU, så er det ingen hindring for FS. US kigger ikke på, hvor stor en samlet indtægt familien har. Bare man kan forsørge sig selv. Det kan man, hvis man ikke modtager kontanthjælp, starthjælp eller lign. og ikke har gjort det indenfor det sidste år, når man søger FS.

TwistedMind:
Mht. bankgarantien, så er det jo ikke nødvendigvis penge, som men selv.

Hvis man har en opsparing af den størrelse kan man rigtig nok deponere pengene på en lukket konto som garantien.