Afslag på FS , som kærster.. og hva så nu...

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Claus og Camila

Afslag på FS , som kærster.. og hva så nu...

Indlæg af Claus og Camila » 04.04.2008 09:37:55

Vi er Claus 32 år fra DK, og Camila 30 år fra Brazilen

Vi fik igår d. 3 april den dårlige oplevelse at Politet kom forbi, og meddelte at Camila skal forlade landet inden 15 dag..

Vi har været kærster i 2½ år og boet sammen 16 mdr nu.. men det var ikke nok for Udlændinge ( service)

Vi kan se det er mange mennesker med meget erfaring i dette... herinde..

Mit spørgsmål er, hva er smartest.. skal vi appler sagen ? eller er det bedre at gifte os, og søge om ny FS ... og skal Camila også forlade landet hvis vi gifter os??

Camila har 2 internationale uddannelser herfra danmark, og er på trin 3.4 i dansk undervisning..

De krav mht Bolig + økonomi er ikke noget problem, dem kan vi opfylde..

Vi håber på jer hjælp..

Hilsner Claus & Camila

Nicolai
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

Indlæg af Nicolai » 06.04.2008 20:29:09

Hvis i opfylder kravene for fs, så søg inden den 15. :D

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 06.04.2008 21:11:23

Ja, skynd jer at blive gift og indgive ansøgningen om FS inden d. 15. Hvis tiden er knap kan I altod eftersende eks. dokumentet fra Kommunen vedr. udtalelse om du/I har modtaget økonomisk hjælp.
Held og lykke - og lad ikke US få skovlen under jer!

Claus og Camila

Indlæg af Claus og Camila » 07.04.2008 13:38:53

Tak for svarene .,..

Status pt. er den at politiet har Camila´s pas, for at skulle dato stemple det..

Og er usikker på, om dette "stemple" vil give problemer, når vi skal giftes på rådhuset..

Er her nogen som har prøvet at få passet, dato stemplet og hva evt effekt har det.. ??

Jeg har idag ringet og rykket for passet, den ansvarlige betjent har fri idag, og det er ikke muligt at afhente passet.. :cry: :cry: lidt surt, vi har ikke for meget tid..

Mamichula

Indlæg af Mamichula » 07.04.2008 21:47:49

Hej Claus Og Camila.

Det var da godt nok et kedeligt besøg at få, men heldigvis har I andre muligheder og nye døre at åbne.

Mht at blive viet på Rådhuset, så ved jeg at de på Frederiksberg Rådhus, hvor min mand og jeg blev gift, gik meget op i at min mand ikke måtte få negativt svar på en ansøgning om forlængelse af hans arbejdstilladelse, som han havde søgt om inden vi besluttede at gifte os. Hvis man får afslag på en ansøgning, ryger man åbenbart ind under nogle andre paragrafer og det har betydning for, om de vil vie en.
Det er ikke for at tage modet fra Jer, for det skal nok lykkes og jeg synes at kunne læse at der er forskellige regler fra rådhus til rådhus. Så ring da rundt og forhør Jer, så I ved hvordan I skal forholde Jer til situationen.
Synes at I skal tage op på Politistationen i morgen og forhåbentlig gir det pote, så I kan få Camilas pas med hjem.

Det skal nok gå og jeg ønsker Jer al held og lykke!

Besvar