Kunne bruge lidt hjælp

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mwb

Kunne bruge lidt hjælp

Indlæg af mwb » 21.03.2008 01:14:19

Hej

Jeg vil høre om der er nogen som har erfaring vedr. FS hvor begge parter opholder sig i ansøgers hjemland, vores tilfælde Peru, og har befundet sig der i snart 8 md.
Ved ikke helt om det er bedst at befinde sig her eller i Danmark ved indgivelse af FS, eller om jeg skyder mig selv i foden ved at være her i Peru.

Xina

Re: Kunne bruge lidt hjælp

Indlæg af Xina » 28.03.2008 12:20:37

mwb skrev:Hej

Jeg vil høre om der er nogen som har erfaring vedr. FS hvor begge parter opholder sig i ansøgers hjemland, vores tilfælde Peru, og har befundet sig der i snart 8 md.
Ved ikke helt om det er bedst at befinde sig her eller i Danmark ved indgivelse af FS, eller om jeg skyder mig selv i foden ved at være her i Peru.
hejsa, nu må du ikke hænge mig op på noget men så vidt jeg ved;
Hvis du er over 28 år frafalder tilknytningskravet og så burde der jo ikke være noget at komme efter, men hvis du er under 28, handlr det om hvor i er knyttet mest til- hvor i opholdt mest sammen. Men det er også et spørgsmål om religion, sprog, osv...Men hvis i tager til Danmark og din kæreste får 3 måneders visum kan i evt gifte jer i de tre måneder og så søge om FS. Jeg ved desværre ikke hvilken kategori Peru ligger under, men hvis det er en af de lande hvor der skal ligges en ca 60.000 kr garanti for et turist visum, frafalder de 60.000 kr ligeså snart i gifter jer og du skal yderligere lægge 60.000 når i søger FS.

Venlig Hilsen Xina

Bina
Geografisk sted: Greve

Indlæg af Bina » 31.03.2008 12:19:18

hej
jeg har også et par spørgsmål angående Familiesamføring.
jeg er studernde nu og hvis jeg vil sende visum til min forlovede i Bosnien, der er chancer at han kan få det elller skal jeg vente til jeg bliver færdig med min uddannelse
jeg bliver 24 snart og han er 26 år.
jeg vil bare vide om jeg kan satse i danmark

Kh Bina

Xina

Indlæg af Xina » 01.04.2008 08:35:03

Bina skrev:hej
jeg er studernde nu og hvis jeg vil sende visum til min forlovede i Bosnien, der er chancer at han kan få det elller skal jeg vente til jeg bliver færdig med min uddannelse

Kh Bina
Hej Bina, hva tænker du på når du siger 'satse'? Du kan godt søge om visum til din kæreste nu, du behøver ikke at vente til du er færdig med din uddannelse. Så vidt jeg ved ligger Bosnien i 'immigrations-gruppen' så i skal kunne dokumentere for at i er kærester og i har set hinanden i levende live så at sige. Det kan være billeder af jer sammen? Og en anden ting, hvis i 'kun' er kærester og ikke gift eller fast samlevere (fast samlevere kræver at i har boet sammen minium 1½ år på samme adresse) skal du stille en kaution på ca 60.000 kr, det er noget nyt her i 2008, det skulle man ikke i 2007, der skulle jeg vise 3 måneders lønseddel (da vi søgte om visum)...Men ellers kan i gifte jer i Bosnien og så frafalder kravet om de 60.000 kr for et visum.

Og igen hvis i vælger at du stiller bankgaratien på 60.000 kr og i gifter jer i Danmark og søger om FS, så frafalder de 60.000 kr og i skal garantere for yderligere 60.000 kr...

håber jeg kunne hjælpe dig lidt:)

Xina

Indlæg af Xina » 01.04.2008 08:38:13

Xina skrev:
Bina skrev:hej

Kh Bina
Hej Bina, hva tænker du på når du siger 'satse'? Du kan godt søge om visum til din kæreste nu, du behøver ikke at vente til du er færdig med din uddannelse. Så vidt jeg ved ligger Bosnien i 'immigrations-gruppen' så i skal kunne dokumentere for at i er kærester og i har set hinanden i levende live så at sige. Det kan være billeder af jer sammen? Og en anden ting, hvis i 'kun' er kærester og ikke gift eller fast samlevere (fast samlevere kræver at i har boet sammen minium 1½ år på samme adresse) skal du stille en kaution på ca 60.000 kr, det er noget nyt her i 2008, det skulle man ikke i 2007, der skulle jeg vise 3 måneders lønseddel (da vi søgte om visum)...Men ellers kan i gifte jer i Bosnien og så frafalder kravet om de 60.000 kr for et visum.

Og igen hvis i vælger at du stiller bankgaratien på 60.000 kr og i gifter jer i Danmark og søger om FS, så frafalder de 60.000 kr og i skal garantere for yderligere 60.000 kr...

håber jeg kunne hjælpe dig lidt:)
Og en lille side-notis;) hvis i gifter jer i Danmark på turistvisum, så kan din kæreste rejse hjem når visumet påhører og så kan i søge om FS mens han er i bosnien for så slipper i for at bank garantien på 60.000 kr frafalder da din kæreste rejser hjem som planlagt. Det er også en mulighed:)

Bina

Indlæg af Bina » 01.04.2008 09:25:54

Det jeg mener med det er om tage chancen i at søge samføring fra danmark da jeg er stadigvæk studerende og jeg er bange hvis han får afslag.
Vi bliver gift i bosnien til sommer, skal jeg tage nogle papire fra danmark.
og så en ting, jeg arbejder ved siden af min uddannelse, kan jeg søge om sammenføring samtidig med at jeg studere stadigvæk.

Xina

Indlæg af Xina » 01.04.2008 10:08:41

Bina skrev:Det jeg mener med det er om tage chancen i at søge samføring fra danmark da jeg er stadigvæk studerende og jeg er bange hvis han får afslag.
Vi bliver gift i bosnien til sommer, skal jeg tage nogle papire fra danmark.
og så en ting, jeg arbejder ved siden af min uddannelse, kan jeg søge om sammenføring samtidig med at jeg studere stadigvæk.
du kan sagtnes søge om FS når du studerer. Når i søger om FS, var det jo tidligere at du skulle kunne forsørge jer begge, men det er lavet om i feb 2007, så det du er under uddannelse er ikke noget problem. Og hvis i gifter jer til sommer i bosnien, er bankgarantien jo også løst;) Og hvis i får afslag, så find ud af hvorfor, og løs det derefter, det kan være manglende oplysninger (så skaffer i oplysningerne) det kan være i har udfyldt noget forkert (så udfyld det igen....rigtigt:) Og hvis alle krav er opfyldt, og alt er udfyldt korrekt, og de stadig giver afslag så appellere til ministeret.
Med henblik på papirer så handler det vel om hvad Bosnien forlanger du skal have med af dokumentation? Hvis jeg var dig ville jeg checke med din kommune herhjemme om hvordan og hvorledes med henblik på vielse i indland og udland. Det er nemlig forskelligt fra kommune til kommune, hvad de forlanger at dokumentation når man skal giftes.

Bina

Indlæg af Bina » 01.04.2008 10:31:53

okey men tusind tak for besvarelse af mine spørgsmål og gode råd :D

Xina

Indlæg af Xina » 01.04.2008 10:39:32

Bina skrev:okey men tusind tak for besvarelse af mine spørgsmål og gode råd :D
det var så lidt, skulle det være en anden gang, held og lykke med det;)

knus...

Besvar