kopi af vielsesattest

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
cina

kopi af vielsesattest

Indlæg af cina » 05.09.2013 11:21:17

Hej,

Det kan godt være at det er et lidt dumt spørgsmål. Min mand og jeg skal søge om ægtefællesammenføring, det eneste vi mangler er et dokument fra kommunen. Nu kom jeg dog lige i tanke om at jeg selvfølgelig også skal bruge en kopi af vores vielsesattest. Må jeg selv tage en kopi af den og vedlægge vores ansøgning. Eller skal det være en "original" kopi? Vi blev gift på Københavns rådhus i august, og kan se at hvis man har mistet sin vielsesattest, og skal bruge en ny, tager det 5-6 uger inden man modtager den. Min mand har dog kun visum til d.23/9, så det vil vi ikke kunne vente på.

På forhånd tak for hjælpen.

mvh christina

closed1

Re: kopi af vielsesattest

Indlæg af closed1 » 05.09.2013 12:57:38

Man skal endelig ikke sende originaler ind til us, kun hvis de beder om det . En alm foto kopi er nok .
Og det er for øvrigt ikke dumt at spørge om noget, man ikke ved noget om .

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: kopi af vielsesattest

Indlæg af mh1 » 05.09.2013 15:54:21

Hvis du vil være mere tryg ved det, kan du lave en 'bekræftet kopi':

"Ved bekræftede kopier forstås, at nogen ved underskrift på kopien står inde for, at kopien er i overensstemmelse med det originale dokument. Bekræftelsen kan foretages af offentlige myndigheder, arbejdsgivere, faglige organisationer, uddannelsessteder og lignende.

To privatpersoner, som ikke er nær familie, kan ligeledes bekræfte en kopi, dog skal begge personer underskrive sig ved navn, adresse og cpr-nummer."

Du kan altså lave kopien og få et par naboer, venner eller kolleger til at bekræfte den.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar