Uheld med boligkravet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
iskrystaller

Uheld med boligkravet

Indlæg af iskrystaller » 04.09.2013 23:06:18

Vi har lige fået svar fra Udlændingestyrelsen ang. min kones forlængelse af hendes midlertidige opholdstilladelse (ægtefællesammenføring). Vi flyttede på et tidspunkt til København så min kone kunne få arbejde, og på en eller anden måde overså jeg at lejeboligen vi flyttede til er tidsbegrænset. Det må vel skyldes almindelig dumhed at jeg ikke checkede det ordentligt. Det er ikke i sig selv et problem da vi stadig har næsten et år til at finde noget andet, men vi skal åbenbart råde over boligen i mindst tre år og det gør at boligkravet ikke er opfyldt. Vi har ikke fået et decideret afslag, men har to uger til at svare på en "partshøring". Jeg håber udlejer vil gå med til at forlænge kontrakten, skal snart snakke med ham. Vi har heldigvis råd til at tage næsten hvad som helst på kort varsel hvis det bliver nødvendigt, men det er ærgelige penge at bruge på dobbelt husleje, etc, og det bliver også bøvlet. Jeg fandt en artikel om det:

http://politiken.dk/indland/ECE1864114/ ... e-danmark/

Så hvis udlejer ikke er flink kan jeg vist ikke gøre andet end at finde en anden bolig med overtagelse inden for ca. ti dage? Er det også et krav at vi har meldt flytning til den tidsubegrænsede bolig? Det virker som om det er den eneste mulighed, men med tanke på den korte frist vil jeg blive glad for alle kommentarer hvis nogen ved noget om det.

Tanja72

Re: Uheld med boligkravet

Indlæg af Tanja72 » 05.09.2013 07:15:45

Kontakt nordkranen aps. De har næsten altid ledige boliger i kbh og stor kbh. Deres boliger opfylder krav for FS.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 05.09.2013 13:11:05

Meld endelig tilbage, hvordan det gik, især hvis det gik galt. Vi har i ÆUG aldrig set en sag, hvor en eksisterende opholdstilladelse er nægtet forlænget pga. boligkravet. Så skulle den opstå, har den stor principiel interesse for os, og vi vil gerne hjælpe med at klage over afgørelsen.

iskrystaller

Indlæg af iskrystaller » 05.09.2013 22:15:58

Tak for svarene, det lyder jo umiddelbart betryggende. Min udlejer vil heldigvis gerne forlænge kontrakten. Hvis der ikke kommer noget i vejen før da er problemet forhåbentligvis løst. Det var godt nok utrolig dumt at det kom bag på mig. Jeg skriver hvordan det gik.

Besvar