Har været væk fra min mand i 4 år...

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hvassjhen
Geografisk sted: DK

Har været væk fra min mand i 4 år...

Indlæg af hvassjhen » 16.03.2008 09:08:10

Hej alle sammen!

Det var længe siden...
Jeg skriver nu her igen for at spørge om vores muligheder angående FS.

Jeg er blevet 28 sidste januar. Min mand er 31 år. Vi har 2 børn.
Jeg er halv filippiner halv dansker. Er født og opvokset på Filippinerne, Men har danske statsborgerskab siden jeg blev født. Betyder det, at tilknytningskrav bortfalder?

Vi har ikke problem med boligskrav.

Jeg er nu i gang med en videregående uddannelse og får SU. Får vi ikke problem med forsøgelseskrav?

Jeg har sidst modtaget starthjælp i juli 2007.Hvornår kan vi søge FS uden at få problem med lov om socialpolitik?

Tror I, jeg får problem med at stille bankgaranti? eller kommer det an på, hvilken bank jeg har? er der mulighed for at de kan hjælpe mig selvom jeg er studerende?

Min mand har været her i DK to gange og vi har regnet med at han kommer i år som turist og søge FS herfra. Vi har før søgt FS men fik afslag pga tilknyntningskrav, da jeg var kun 26 år dengang.

Det er meget traumatisk for mine børn at opvokse uden deres far. Det et meget synd for dem at opleve sådan situation.
Jeg håber, at det kan lykkes den her gang.

Hvad synes I???

Tak på forhånd... :)

ZB

Indlæg af ZB » 31.03.2008 15:33:46

Hej

I bliver ikke stillet tilknytningskravet hvis du har haft dansk statsborgerskab i over 28 år.

Forsørgelseskravet opfylder du med en SU.

I kan søge allerede nu da du til juli har været "ude af systemet" i 12 måneder med henblik. Skriv på ansøgningen er det med henblik på at få FS
fra 1. aug. til din mand.

Det skal nok gå.
Mange hilsener

Besvar