skilsmisse derefter ægteskab...?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Xina

skilsmisse derefter ægteskab...?

Indlæg af Xina » 14.03.2008 18:44:39

Hejsa, God hvor blev jeg glad da jeg så denne hjemmeside! :D Vi står i en rigtig forfærdelig situation...synes vi ihvertfald selv. Okey here goes; Jeg er 25 år og dansk statsborger. Min elskede er 22 (snart 23 år og vi ville evt søge om FS når han er 23 ½)) og er fra Marokko. Vi mødte hinanden da han var i DK i tre måneder...Vi blev gode venner, da vi begge var på farten (han skulle videre og 'backpacke' i brasilien og jeg stod selv og skulle til new york igen (havde opholdt mig i USA i et års tid) Vi bibeholdte kontakt uanset hvorhenne vi var i verden...men KUN som venner, da han havde en svensk kæreste og jeg havde en kæreste i new york. Ham og hans svenske kæreste besluttede sig for at gifte sig. Jeg var faktisk i marokko (ind i mellem mine ture til NYC) et par gange hvor jeg backpackede med nogle gode venner fra Frankrig, og selvfølgelig besøgte jeg da ham da jeg var der. Men så sker det helt forfærdelige (eller dejlige?) at midt i hans proces om at komme til sverige, bliver vi så helt vildt forelskede og er slet ikke i tvivl at det skal være mig og ham for altid...Vi vælger at lade fornuften sejre og prøver at glemme hinanden...det sker så ikke, så nu står vi denne forfærdelige situation at han er gift med en anden. Hvad f.....gør vi?? Jeg opfylder alle kravene, har fast bolig med mere end 20 kvm til hver, jeg har aldrig fået offentlig ydelse set bort fra SU, og jeg har 60.000 kr til bank garantien. Han har været lige så meget i DK som jeg har i Marokko. Men jeg skal snart tage min baclor i design, så det er mere logisk vi er her. Så mine 3 spørgesmål er,

1: vil udlændingsstyrelse godkende vores sag, eftersom han lader sig skille fra sin kone i sverige for at blive gift med mig?

2: hvis ikke vi kan få FS i danmark, kan vi så bosætte os i sverige, eftersom han 'lige kommer derfra'?

3: Og vi vil ikke have han skal tage tilbage til Marokko imens processen om FS bliver behandlet kan dette lade sig gøre...? vi vil have at vi skal være her i DK

Vi har fået at vide at vi kan gøre det således; lige så snart han har underskrevet sine skilsmisse papirer skal han flytte sin adresse til min bolig og så komme herned mens hans skilsmisse proces forløber og ligeså snart de er skilt, så bliver vi gift...Kan det lade sig gøre eller? der står nemlig intet nogle steder om vores situation.

Han har ikke fået sin permanent opholdstilladelse i Sverige endnu.

På forhånd tusind tak fra et MEGET ulykkeligt forelsket par...

ZB

Indlæg af ZB » 31.03.2008 15:28:38

Hej
Jeg kan svare på 1 'eren...jeres ægteskab burde ikke have noget med hans forrige forhold at gøre så ja det burde I kunne få på nær I mangler TILKNYTNINGSKRAVET???

2. eren er straks sværere... det vil jeg lade en "svensker" svare på om man kan, jeg ved ikke om man kan få opholdstilladelse i træk med to forskellige partnere ?
men så kunne I jo vælge et andet EU-land og gøre det samme , det behøver ikke være Sverige..

3. den bør du høre US om da I måske kan komme i klemme hvis I benytter jer af hans svenske ophold som han mister når han sbliver skilt fra sin første kone, men normalt skal I have et visum til din mand når I er gift og derefter indgiver i ansøgningen her og han får processuelt ophold mens jeres sag står på.

Xina

Indlæg af Xina » 31.03.2008 22:43:01

ZB skrev:Hej
Jeg kan svare på 1 'eren...jeres ægteskab burde ikke have noget med hans forrige forhold at gøre så ja det burde I kunne få på nær I mangler TILKNYTNINGSKRAVET???

2. eren er straks sværere... det vil jeg lade en "svensker" svare på om man kan, jeg ved ikke om man kan få opholdstilladelse i træk med to forskellige partnere ?
men så kunne I jo vælge et andet EU-land og gøre det samme , det behøver ikke være Sverige..

3. den bør du høre US om da I måske kan komme i klemme hvis I benytter jer af hans svenske ophold som han mister når han sbliver skilt fra sin første kone, men normalt skal I have et visum til din mand når I er gift og derefter indgiver i ansøgningen her og han får processuelt ophold mens jeres sag står på.
Hejsa:)

Jamen med hensyn til tilknytningskravet opfylder vi ikke dette? Jeg taler ikke sproget, jeg er ikke muslim, og uddannelses mæssigt er vi ret så dårligt stillet, det kan faktisk ikke lade sig gøre? Jeg kan ikke læse det jeg gerne vil dernede plus at når vi evt ville søge om FS læser jeg herhjemme?...Han har ikke rigtig kontakt med sin familie, men det har jeg med min? forlanger de mere end dette??? uh det håber jeg ikke...

Vi har kontaktet en advokat, da det hele er temmligt omstændigt, men ellers tak for hjælpen:)

ZB

Indlæg af ZB » 01.04.2008 09:34:42

Hej

Tilknytningskravet forsvinder først når du har haft dansk statsborgerskab i 28 år. Det er svært at sige hvordan de vurderer det, men det er altid jeres tilknytning til DK, det vægtes. Hvor meget din mand har været her, om han kan tale dansk, hvordan hans forhold er til din danske familie og om du har boet alle årene i DK osv.:

Tilknytningskravet

Tilknytningskravet er en kompliceret størrelse, som det ofte kan være svært at gennemskue om man opfylder. Har man opholdt sig i Danmark eller været dansk statsborger i 28 år bortfalder tilknytningskravet.

Helt enkelt forklaret så betyder tilknytningskravet at parrets samlede tilknytning, skal være større til Danmark end til ægtefællens hjemland.

Der er en række parametre, som tilknytningskravet bliver målt på.

* Hvor længe har ægtefællerne opholdt sig henholdsvis i Danmark og i ægtefællens hjemland.
* Hvor stor tilknytning har ægtefællerne til arbejdsmarkedet i de respektive lande.
* Hvor mange familiemedlemmer har ægtefællerne i de respektive lande.
* Hvor lang en uddannelse har ægtefællerne i de respektive lande.
* Hvilket sprog taler ægtefællerne sammen.

For velintegrerede udlændinge er der en særlig praksis i udlændingestyrelsen. Denne kaldes for 12-årsreglen. Du kan læse mere om denne under "Fakta og Love".

Taget fra:

http://aegteskabudengraenser.dk/?p=fami ... ganisation

Besvar