Min tyrkiske mands ret til barselsdagpenge

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Clotte

Min tyrkiske mands ret til barselsdagpenge

Indlæg af Clotte » 30.07.2013 07:22:50

Hej. :-)

Jeg har været ved at undersøge lidt omkring barsel da det snart er aktuelt og så ser jeg dette:

Hvis kun en af jer har ret til barseldagpenge fra Danmark Hvis du, og ikke den anden forælder, har ret til barseldagpenge fra Danmark, har du ret til barseldagpenge i 16 af de 32 ugers forældreorlov. Du har dog ret til dagpenge i alle 32 uger, hvis du bor alene med barnet, eller hvis I kan dokumentere, at barnets anden forælder ikke modtager ydelser fra et andet land i samme periode.

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde dette??

Vi er fs og har fået opholdstilladelse, og modtager ingen ydelser fra kommunen (det må man jo ikke).
Men så tænker jeg...hvor finder jeg ud af om min man har ret til barselsdagpenge?

Mvh. Charlotte

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Min tyrkiske mands ret til barselsdagpenge

Indlæg af mh1 » 30.07.2013 16:07:43

mh
Rådgiver for ÆUG

Clotte

Indlæg af Clotte » 26.08.2013 08:02:48

Lars jeg forstår ikke helt hvorfor du er her på forumet hvor man kan få besvaret sine spørgsmål omkring "ægteskab uden grænser" hvis du har så meget imod det.
Så min tyrkiske mand skal ikke behandles lige med alle andre mænd, hvis han opfylder betingelserne for det og rent faktisk rigtig gerne vil integreres i Danmark og gør alt hvad han kan for det?
Vi får ingen sociale ydelser fra staten og har klaret os på min løn indtil han får et arbejde.
DET ER ABSOLUT INGEN LUKSUS - MEN JEG KENDTE VILKÅRENE FOR DET OG KLAGER BESTEMT IKKE OVER DET og er stolt af min mand allerede efter 6 mdr i Danmark, men kun har haft ret til dansk undervisning på et sprogcenter 1 måned rent faktisk snakker "flydende dansk"
Så hvis han bliver økonomisk aktiv i vores land og betaler skat, så mener du ikke han skal ha' ret til barselsdagpenge som alle andre mænd??
Det syntes jeg er en rigtig trist holdning.

Men glæder mig over jeg har et lykkeligt liv, en dejlig tyrkisk mand og snart det første barn.

Ha' en god dag :-)

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 06.09.2013 07:08:44

Du har fuldstændig ret Clotte. Formålet med ÆUG´s forum er, at binationale par kan få svar på deres spørgsmål om ægteskab, visum og familiesammenføring mm. samt dele erfaringer.

Det er ikke et politisk diskussionsforum, og naturligvis er indlæg af fordomsfuld eller småracistisk karakter ikke acceptable. Jeg har derfor ryddet op i tråden og givet den pågældende bruger en advarsel. Ved gentagelse bliver profilen nedlagt.

Besvar