Afslag på FS pga tilknyningskravet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Dan

Afslag på FS pga tilknyningskravet

Indlæg af Dan » 09.03.2008 16:53:48

Hejsa,

Jeg håber at der er nogen der har nogle gode råd eller kan hjælpe mig med vores situation.

Igår modtog jeg længe ventet efter de gyldne 3 måneder brevet fra US vedr FS.
Det var desværre et afslag pga. tilknytningskravet, hvilket var det eneste jeg frygtede.

Det jeg mest af alt søger svar på er, hvad så nu?
Vores savn for hinanden bliver værre og værre, og vi føler os på bar bund omkring hvad vi nu skal gøre, siden vi har fuldt reglerne og gjordt lige hvad de ønskede.

Lidt om os:
Jeg er født og opvokset her i Danmark og er 26 år gammel.
Min kone er født og opvokset i Vietnam og er over de 23½, som hun skal for at indgå i 24 års reglen.
Vi blev gift i Vietnam d. 14. november sidste år hvorefter, at jeg tog tilbage til Danmark. Derefter søgte vi om FS, som de så pænt skriver, at de gerne vil have, at vi gøre når vi er i de lande vi har statsborgerskab.

Siden hun aldrig har været i Danmark og da jeg har taget til Vietnam for, at vi kan være sammen hvergang, så er det jo lige til højre benet for US, at give os afslaf, men nu prøvede vi aligevel, da vi trods alt er gift og opfylder samtlige andre krav.

Alt vi vil er, at komme igang med at leve det liv vi har sammen uden, at tænke på at hun skal tilbage til Vietnam.
Så vi kan leve et liv, som alle fortjener med den de elsker.

Er der på nogen måde, at hun kan komme her til Danmark og hvor vi stadig kan søge om FS uden, at hun er nød til, at tage tilbage til Vietnam efter 90 dage på visum?
Og hvor lang tid skal hun have været her i Danmark før, at US ikke kan holde det hen længere og give os afslag på dette.

Jeg håber at nogen kan hjælpe os. Eller har andre gode forslag til os.

Pft
Dan.

Nicolai
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

Indlæg af Nicolai » 13.03.2008 16:02:26

Om ikke andet, så kan I blive sammenført når du bliver 28. Ellers få hende til DK på ferie, det tæller til jeres fordel...

Besvar