Familiesammenføring efter visumkarantæne

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
marlenejensen

Familiesammenføring efter visumkarantæne

Indlæg af marlenejensen » 07.06.2013 16:35:56

Hej.
Jeg har for ca. 40 dage siden indsendt en visuminvitation til min kæreste. Den røg videre til US, da han ved sidste ophold misforstod hans visum og var i Danmark nogle dage over de 90 dage. Jeg ved de har lavet partshøringer i sagen, og de har fået svar, så mangler bare at træffe en afgørelse.

Sagen er den at jeg er gravid med vores fælles baby og her på siden under rådgivning kan læse at de ikke kan opretholde denne eventuelle 3 års karantæne såfremt han har et barn her i landet. Nogle der kender til og har erfaring med dette? Skal vi gøre noget for at bevise at det er vores fælles barn?

Alternativet er at vi skal gifte os i hans hjemland og søge familiesammenføring, da de 3 års karantæne så også skulle ophæves. Nogen der kender til dette?

Prøver at finde den bedste og hurtigste løsning såfremt de ikke giver ham visum og skal sanrt nå en tur ned til ham, såfremt han ikke får det. Håber nogen kan give gode råd og evt. erfaringer.

På forhånd tak.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Familiesammenføring efter visumkarantæne

Indlæg af mh1 » 08.06.2013 08:34:00

Jeg kan ikke få øje på nogen regel om at en visumkarantæne ikke kan opretholdes, hvis ansøger har et mindreårigt barn i DK. Hvor ser du den?

Desuden har han jo endnu ikke et barn i DK, at du er gravid kan ikke bruges til noget i den sammenhæng.

Hvis din kæreste kun blev nogle få dage for længe, og han har kunnet overbevise US om at han var i god tro, så kan det jo være han får visum - med en løftet pegefinger.

Ellers må I gifte jer i udlandet, og så søge om fs. En visumkarantæne er ikke til hinder for fs.
mh
Rådgiver for ÆUG

marlenejensen

Indlæg af marlenejensen » 08.06.2013 15:59:20

Det er heller ikke her jeg har fundet det, men på nyidanmark.dk i den nye lovgivning fra 2013.
"En udlænding, der er afskåret fra at få Schengenvisum inden for en karensperiode, vil desuden altid kunne få visum, hvis et afslag på visumansøgningen vil indebære en krænkelse af Danmarks internationale forpligtelser, herunder Den Europæiske Menneskerettighedskonventions artikel 8 om retten til respekt for bl.a. familielivet, jf. afsnit 10. Dette kan f.eks. være tilfældet, hvis en udlænding efter dansk ret er tillagt samvær med et herboende barn."

Og nej lige nu er her ikke en baby, men hun kommer om 3 måneders tid, og så ved jeg ikke om vi kan lave ny visumansøgning der, hvis ikke de giver denne gang. Og ja, muligheden er der for at han får visum, når det er en enkelt gang det er sket.

Jeg tager nu til Ghana nu, så vi kan blive gift der og i så fald kan søge familiesammenføring, da vi lever op til lovgivningen for at opnå det. Og så må han jo komme til den tid. Kan så bare ikke finde ud af om han evt. kan få visum mens den sag behandles.

marlenejensen

Indlæg af marlenejensen » 08.06.2013 16:00:59

Og jeg har også skrevet en pæn mail til US og forklaret hvorfor og hvordan han har misforstået sit visum. Så det må vi håbe de tror på :)

Besvar