familiesammenføring/ arbejde

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
perb

familiesammenføring/ arbejde

Indlæg af perb » 04.05.2013 05:57:16

hej alle
jeg er netop blevet gift her den 27-4-2013 men min filippinske kæreste :)
og vi var på udlændingestyrelsen, i går den 3-3-2013 med alle papir vi fik advide at der behandlings tid var 5-7 mdr og ville ville modtage en kvittering om 4 uger fra dem
jeg spurte hvad min kone måtte imens vi venter, fik advige at der kommer papir fra dem hvor der var en vejledning. men ??? ved i hvad min kone må i mens vi venter, og er det normalt det skal tage så mange mdr ?

mvh per bendtsen

ElJefeDanes
Geografisk sted: København / Spanien / Sverige

Re: familiesammenføring/ arbejde

Indlæg af ElJefeDanes » 04.05.2013 11:01:37

Hvis jeres sag er fuldt belyst, så kan I regne med en afgørelse indenfor 3 måneder.

Alt sagsbehandling på det her område er ret langstrakt, og man kan selvfølgelig klage så tosset man vil, man skal bare være klar over at klager tager endnu længere tid at behandle end selve ansøgningen :wink:

Din kone må ikke arbejde under sagens behandling, desværre, og I må ikke tage på ferie i Schengenområdet uden at søge om en tilbagerejsetilladelse først, medmindre din kone selvfølgelig har et visum der fortsat er gyldigt.

soreng

Indlæg af soreng » 04.05.2013 11:53:44

perb skrev:hej alle
jeg er netop blevet gift her den 27-4-2013 men min filippinske kæreste :)
og vi var på udlændingestyrelsen, i går den 3-3-2013 med alle papir vi fik advide at der behandlings tid var 5-7 mdr og ville ville modtage en kvittering om 4 uger fra dem
jeg spurte hvad min kone måtte imens vi venter, fik advige at der kommer papir fra dem hvor der var en vejledning. men ??? ved i hvad min kone må i mens vi venter, og er det normalt det skal tage så mange mdr ?

mvh per bendtsen
Basalt set må din kone vente...Det er det. Hun må ikke arbejde (egentlig heller ikke frivilligt), og hun har ikke adgang til gratis sundhedsvæsen, så jeg håber for jer at i har tegnet en sygeforsikring på din kone før hun kom, og en der kan forlænges. For ellers bliver en eventuel lungebetændelse eller eventuelle undersøgelser hvis hun skulle blive gravid, hurtigt et dyrt bekendskab i lægeregninger.

perb

Indlæg af perb » 04.08.2013 07:24:07

hej

langt om længe fik min kone nu opholdtilladelse :D i 2 år så den gælder til maj 2015
men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke har modtaget noget krav om at jeg skal stillle bankgaranti ? da vi udfyldte papirne stod der noget om det, men i de papir min kone modtog i går stod intet om at vi skulle stille bankgaranti så er lidt forvirret :?

kan i svare mig på hvad der er op og ned ??
mvh perb

DBS

Indlæg af DBS » 04.08.2013 07:41:39

Hvis du har børn fra tidliger ægteskab, som du har samkvem med, så har du forklaringen der.

mvh DBS

Blomsterpige

Indlæg af Blomsterpige » 05.08.2013 11:42:45

Hvor er det fantastisk med opholdstilladelsen.
Ja, hvis du ikke har samkvem med børn fra tidligere ægteskab, skal der nok komme et brev. Sådan en sammenføringsprocess er en hård negl at knække :shock:
„Piger er ligesom en rose. Den er fin og flot, men har du først gjort den skade, bliver den aldrig som den var.“

Besvar