Hej,
Jeg har fundet en lejlighed på 42 m2 i alt.
Et værelse på 12 m2 og resten bruger vi fælles med udlejeren (dvs køkken, badeværelse og vaskerum).
Opfylder vi boligkravet?
Er min lejlighed for lille?
Re: Er min lejlighed for lille?
Rent størrelsesmæssigt, hvis i er 2 personer så ja. Så skal i jo kun bruge et værelse for at leve op til boligkravet ift størrelse.
Men størrelsen er ikke det eneste krav. Her er kravene som en bolig skal leve op til.
Reglerne er
Der må der højst bo 2 personer pr. beboelsesrum i boligen, eller boligens areal skal være på mindst 20 m2 pr. person.
Det er ikke en betingelse, at boligen har eget køkken eller toilet.
Det er ikke til hinder for opfyldelse af boligkravet, at den herboende ægtefælle ejer eller lejer boligen sammen med en eller flere andre personer.
Hvis der er tale om en lejebolig, skal lejemålet være tidsubegrænset eller være på mindst 3 år fra den dato, hvor ansøgningen bliver indgivet. Fremleje af en bolig opfylder ikke boligkravet.
Du er den eneste der kan svare på at om boligen ud over størrelsen lever op til kravene.
Igen er us ret præcise med hvad kravene er.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... igkrav.htm
Men størrelsen er ikke det eneste krav. Her er kravene som en bolig skal leve op til.
Reglerne er
Der må der højst bo 2 personer pr. beboelsesrum i boligen, eller boligens areal skal være på mindst 20 m2 pr. person.
Det er ikke en betingelse, at boligen har eget køkken eller toilet.
Det er ikke til hinder for opfyldelse af boligkravet, at den herboende ægtefælle ejer eller lejer boligen sammen med en eller flere andre personer.
Hvis der er tale om en lejebolig, skal lejemålet være tidsubegrænset eller være på mindst 3 år fra den dato, hvor ansøgningen bliver indgivet. Fremleje af en bolig opfylder ikke boligkravet.
Du er den eneste der kan svare på at om boligen ud over størrelsen lever op til kravene.
Igen er us ret præcise med hvad kravene er.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... igkrav.htm
Det skal lige nævnes, at US ikke godtager leje af et værelse i en lejebolig. Hvis man lejer et værelse skal det således være i en andels- eller ejerbolig.
Det er ikke sikkert du var opmærksom på dette
Mvh
Samiya
Det er ikke sikkert du var opmærksom på dette
Mvh
Samiya
Selvfølgelig ikke. Det er jo fremleje.