Ægteskabets gyldighed og tvangsægteskaber
Ægteskabets gyldighed og tvangsægteskaber
Hej.
Har alle dokumenterne klar til at ansøge om FS efter DK regler. Men faldt over nogle emner på nyidanmark.dk hvor der omtales ægteskabets gyldighed og tvangsægteskaber. Det er ikke fordi jeg og min kone har relationer til de emner, tværtimod. Men vil høre om US vil tænke i de baner når:
- Vi er ikke relateret familiemæssigt på nogen måder. Vi valgte selv at giftes
- Vi begge var til stede da vi blev gift i hjemlandet dette er bevist med billeder og indrejses stempel i mit pas. Vi har været ægtepar i godt 3 år og boet sammen i 1½ nu
- Der er kun 3 års forskel imellem os
- Jeg kendte min kone gennem hendes søster som også bor i Odense. Min kone og jeg havde 1 års kontakt telefonisk osv. før jeg rejste derhen og vi giftede os. VI besluttede at giftes 2 uger efter vi mødtes i hjemlandet. Dette er også skrevet i ansøgningen.
- Min kone er gravid.
Vil bare undgå fejltrin derfor søger jeg hjælp hos jer. Har søgt på forummet for at finde emne som minder om mit. Håber på lidt vejledning. Tak
Har alle dokumenterne klar til at ansøge om FS efter DK regler. Men faldt over nogle emner på nyidanmark.dk hvor der omtales ægteskabets gyldighed og tvangsægteskaber. Det er ikke fordi jeg og min kone har relationer til de emner, tværtimod. Men vil høre om US vil tænke i de baner når:
- Vi er ikke relateret familiemæssigt på nogen måder. Vi valgte selv at giftes
- Vi begge var til stede da vi blev gift i hjemlandet dette er bevist med billeder og indrejses stempel i mit pas. Vi har været ægtepar i godt 3 år og boet sammen i 1½ nu
- Der er kun 3 års forskel imellem os
- Jeg kendte min kone gennem hendes søster som også bor i Odense. Min kone og jeg havde 1 års kontakt telefonisk osv. før jeg rejste derhen og vi giftede os. VI besluttede at giftes 2 uger efter vi mødtes i hjemlandet. Dette er også skrevet i ansøgningen.
- Min kone er gravid.
Vil bare undgå fejltrin derfor søger jeg hjælp hos jer. Har søgt på forummet for at finde emne som minder om mit. Håber på lidt vejledning. Tak
Re: Ægteskabets gyldighed og tvangsægteskaber
<jeg tror nu det største fejltrin kunne være at i købte pige tøj til den kommende og det så blev en dreng eller omvendt ... pøj pøj
Har dog lidt svært ved at forstå at i har boet sammen i 1½ år.
efter i blevet gift. Måske dette punkt kræver lidt mere forklaring. Hvor har i boet ?
Hej.
Jo ser du, vi har søgt om ophold efter eu-reglerne i Sverige, så vi hra boet derover og ventet på opholdskort også har vi siden september sidste år søgt om FS efter EU-reglen i DK, det er en lang story men sådan har den været.
Altså er alt i skønneste orden?
Jo ser du, vi har søgt om ophold efter eu-reglerne i Sverige, så vi hra boet derover og ventet på opholdskort også har vi siden september sidste år søgt om FS efter EU-reglen i DK, det er en lang story men sådan har den været.
Altså er alt i skønneste orden?
Og hvorfor skal i så søge om fs efter danske regler nu?
Det er da langt at foretrække at blive fs efter EU reglerne end efter de danske nationale. Der er langt flere krav for at blive fs efter de danske nationale regler end at blive efter eu regler.
Det er da langt at foretrække at blive fs efter EU reglerne end efter de danske nationale. Der er langt flere krav for at blive fs efter de danske nationale regler end at blive efter eu regler.
Fordi vores sag sidder nu i JM da vi ikke fik FS efter eu godkendt selvom vi havde rigeligt med beviser. Min kone fylder 23 ½ om 9 dage så vi venter de 9 dage og søger så om FS sammen her medmindre vi kan søge nu?. Vi har opfyldt det de opsætter som krav i danske regler, selvom eureglen klart er at fortrække desværre
.
Jeg ville lige vente de 9 dage. Så ved i med 100% sikkerhed at us ikke brokker sig over det...I kan jo gøre det på hendes ½ års fødselsdag, og så gå ud og spise i Kbh bagefter for at "fejre" det.lowas skrev:Fordi vores sag sidder nu i JM da vi ikke fik FS efter eu godkendt selvom vi havde rigeligt med beviser. Min kone fylder 23 ½ om 9 dage så vi venter de 9 dage og søger så om FS sammen her medmindre vi kan søge nu?. Vi har opfyldt det de opsætter som krav i danske regler, selvom eureglen klart er at fortrække desværre.
Har lige nogle spørgsmål hvis nogen vil hjælpe.
Vi venter i øjeblikket på svar om familiesammenføring, men:
Jeg har fået nye dokumenter i form af regninger fra LærDansk hvor min kone går for tiden (trin Uddannelse 2 modul 2) samt et bevis på bestået test hun tog. Desuden er min kone gravid í 6 måned, hvor hun har været til regelmæssige besøg på sygehuset samt hos lægen, hvor vi selv har betalt.
Skal jeg sende disse papirer til US? Jeg ved det er positivt at hun læser for egen regning.
Desuden har vi fået brev fra US efter modtagelse af ansøgning, og der stod:
"Vi har betragtet sagen som kompliceret alene fordi din ægtefælle først fylder 24 i oktober måned." Er det positivt? Altså forstået på den måde at der ikke var andre årsager til at sagen er kompliceret?
Fortsat tak og go aften.
Vi venter i øjeblikket på svar om familiesammenføring, men:
Jeg har fået nye dokumenter i form af regninger fra LærDansk hvor min kone går for tiden (trin Uddannelse 2 modul 2) samt et bevis på bestået test hun tog. Desuden er min kone gravid í 6 måned, hvor hun har været til regelmæssige besøg på sygehuset samt hos lægen, hvor vi selv har betalt.
Skal jeg sende disse papirer til US? Jeg ved det er positivt at hun læser for egen regning.
Desuden har vi fået brev fra US efter modtagelse af ansøgning, og der stod:
"Vi har betragtet sagen som kompliceret alene fordi din ægtefælle først fylder 24 i oktober måned." Er det positivt? Altså forstået på den måde at der ikke var andre årsager til at sagen er kompliceret?
Fortsat tak og go aften.
Kære lowas, må jeg spørge hvor langt tid der gik fra du afleveret til du fik det brev ?
Der gik 6 uger max. Vi fik et brev inden hvor der stod at de havde modtaget ansøgningen
Jeg spørg fordi jeg ogås har søgt FS her for 4 uger siden og har ikke modtaget noget brev endnu derfor. Men jeg kan se på min side den er modtaget... Hvor langt efter kunne du se din sag på MIN SIDE ?