Turistvisum til FS
Turistvisum til FS
Hej folkens. Jeg har sendt invitation online til ambasseden så jeg kan få min forlovede til dk og senere hen giftes. Spørgsmålet lyder således.
1. Når min forlovede får svar fra dk ambassade i Ankara, kan hun så selv vælge jvilken dag hun tager derop eller er dagen og tiden bestemt af ambassaden.
Er bare bange for hun ikke kommer til at bestemme hvilken dag hun kan møde op da hun skal op til eksamener heeelt til sommerferien
1. Når min forlovede får svar fra dk ambassade i Ankara, kan hun så selv vælge jvilken dag hun tager derop eller er dagen og tiden bestemt af ambassaden.
Er bare bange for hun ikke kommer til at bestemme hvilken dag hun kan møde op da hun skal op til eksamener heeelt til sommerferien
Re: Turistvisum til FS
Har du ikke i invitationen skrevet hvornår du ønsker hun skal komme..? for så er det denne dato... selvfølgelig kan I godt rykke datoen nogle dage I skal bare kontakte ambassade.. det gjorde jeg i hvert fald.. med min mand, jeg jeg skulle koordinere det med billige flybilletter...
i invitationen har jeg skrevet hvornår jeg ønsker hun skal komme til dk. Men mit spørgsmål er om man selv kan bestemme hvornår man skal møde op på ambassaden.
? mindes da at man kan betale så de sender det til en eller er det belvet lavet om, tænker at i da sikkert godt kan vælge en dag hvor hun tager afsted for at hente..
Du skriver du har sendt invitation online.... hvad med selve ansøgningen på visummet har din forlovede også sendt/afleverede den, den skal vist afleveres personligt på et af de danske visacentre der ligger i ankara eller istanbul... når man gør det kan man tilføje at de sender det hele til en med kurrer...
Du skriver du har sendt invitation online.... hvad med selve ansøgningen på visummet har din forlovede også sendt/afleverede den, den skal vist afleveres personligt på et af de danske visacentre der ligger i ankara eller istanbul... når man gør det kan man tilføje at de sender det hele til en med kurrer...
måske har jeg misforstået processen. jeg er overbevist om at det foregår således og hvis jeg tager fejl må I endelig rette mig.
1.Jeg har udfyldt og sendt turistvisum til ambassaden.
2.ambassaden kontakter min forlovede.
3. hun møder op på ambassaden udfylder formularen og tager en personlig snak med dem.
4. hun får svar efter 1-2 uger.
Er det ikke sådan det hænger sammen?
spørgsmål til fase 3. Kan hun ikke selv vælge hvilken dag, hun mødet op på ambassaden eller er det ambassaden der fastlægger tidspinktet?
1.Jeg har udfyldt og sendt turistvisum til ambassaden.
2.ambassaden kontakter min forlovede.
3. hun møder op på ambassaden udfylder formularen og tager en personlig snak med dem.
4. hun får svar efter 1-2 uger.
Er det ikke sådan det hænger sammen?
spørgsmål til fase 3. Kan hun ikke selv vælge hvilken dag, hun mødet op på ambassaden eller er det ambassaden der fastlægger tidspinktet?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Du har IKKE "udfyldt og sendt turistvisum til ambassaden" - du har formodentlig sendt en invitation, evt. vedhæftet dokumentation for din indkomst, for det er det eneste du kan gøre i den her sammenhæng.
Det er din forlovede, som søger om visum. Ambassaden eller Udlændingestyrelsen udsteder visum.
Den normale procedure, når alt går glat, er:
1) værten (her dig) sender invitation
2) gæsten (her din forlovede) udfylder sin ansøgningsformular og afleverer den personligt sammen med de ønskede bilag (billeder, pas, kontoudtog, mv.) på et af modtagecentrene (ikke ambassaden!) på en hvilkensomhelst dag, hun har tid
3) værten bliver evt. ringet op og spurgt om det nu ER ham/hende som har sendt invitationen (dette kan ske et par gange)
4) gæsten får besked om at komme og hente sit pas med visum.
Gæsten skal kunne fremvise rejseforsikring.
Det er din forlovede, som søger om visum. Ambassaden eller Udlændingestyrelsen udsteder visum.
Den normale procedure, når alt går glat, er:
1) værten (her dig) sender invitation
2) gæsten (her din forlovede) udfylder sin ansøgningsformular og afleverer den personligt sammen med de ønskede bilag (billeder, pas, kontoudtog, mv.) på et af modtagecentrene (ikke ambassaden!) på en hvilkensomhelst dag, hun har tid
3) værten bliver evt. ringet op og spurgt om det nu ER ham/hende som har sendt invitationen (dette kan ske et par gange)
4) gæsten får besked om at komme og hente sit pas med visum.
Gæsten skal kunne fremvise rejseforsikring.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tak MH. nu er jeg ved at forstå processen.
I punkt 2 nævner du "afleverer den personligt sammen med de ønskede bilag på et af modtagecentrene". Hvordan finder jeg ud af hvor modtagecentrene ligger i Tyrkiet?
I punkt 2 nævner du "afleverer den personligt sammen med de ønskede bilag på et af modtagecentrene". Hvordan finder jeg ud af hvor modtagecentrene ligger i Tyrkiet?
-
ElJefeDanes
- Geografisk sted: København / Spanien / Sverige
Modtagecentrene ligger i Ankara og Itanbul, få adresserne her: http://www.denmarkvac-tr.com/contactus.html
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ kemal, du har flere gange fået link til de nødvendige oplysninger i den anden tråd "Re: Forlovet men vil giftes" - prøv nu lige at læse oplysningerne også 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG